Nejprve jsme zajeli na mostovou silniční váhu. Námi zapůjčené auto v karosářské verzi liftback mělo palivovou nádrž zcela natankovanou (při normovaném měření je plná z 90 procent) a byla v něm povinná výbava. Připomínáme, že RS 230 má standardně devatenáctipalcová litá kola (dříve příplatková, ale i standardní er-eso s nimi šlo koupit).

Na váze se nám ukázala číslice 1430, výrobce přitom u verze se šestistupňovou manuální převodovkou udává hmotnost 1445 kilogramů, ovšem připočítává k tomu hmotnost „normovaného” řidiče (75 kg). Po odečtení by tak měla prázdná octavia RS 230 vážit 1370 kilogramů. Pokud odečteme váhu benzínu (zaokrouhleně 0,8 kg/1 litr), je RS 230 těžší o přibližně půl metráku, než kolik udává výrobce.

Škoda Octavia RS 230 na dynamometru

Škoda Octavia RS 230 na dynamometru.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Výsledky měření

Výsledky měření.

FOTO: Dieselpower

Výkon přes 250 koní

V horkém odpoledni babího léta, kdy teplota vzduchu dosahovala 30 stupňů, nám na motorové brzdě MotoComTest Octavia RS 230 udělala větší radost. Namísto 230 koní, které avizuje už samotný název automobilu, ukázal připojený počítač na konci testu hodnotu 256 koní (+26 k) při 5726 otáčkách. Točivý moment byl rovněž vyšší, 399,98 Nm od 2071 otáček. Sériové provedení by přitom mělo nabízet „jen” 350 Nm (1500–4600 otáček).

Není to poprvé, co jsme Octavii RS naměřili na motorové brzdě vyšší výkon motoru. Vloni měřená benzínová Octavia RS měla rovněž vyšší výkon, cca o 20 koní, namísto 220 jich měla 242 k. [celá zpráva]

Podle Adama Bělského z firmy Dieselpower, jejíž dynamometr jsme i nyní využili, měla loni naměřená octavia proti ostatním, které zde měřili, „abnormálně vyšší výkon”. „Standardně se pohybuje výkon u tohoto modelu v rozmezí 223–230 koní,” dodal Bělský.

Video

Škoda Octavia RS 230 – zrychlení 80–240 km/h.

Zdroj: Novinky.cz

Podrobný test Octavie RS 230 připravujeme.