Mít na autě sklo, které je nepoškrábatelné? Celkem dobrá výhoda, ale pokud přiletí od náklaďáku kamínek, tak i speciální sklo Gorilla Glass bude mít co dělat, aby uchovalo svůj vzhled neporušený. Tak proč by měli výrobci žádat takové sklo? Protože je tenčí a tedy i lehčí. A dnes je zeštíhlování aut hlavním tématem většiny firem. Auta musí být lehčí, aby měla nižší spotřebu, tudíž i menší emise a vyhověla tak evropským normám.

A tak nyní si nyní u Corning Inc., firmy s patentem a s výrobou Gorilla Glass, podávají šéfové automobilek dveře. Asi ti první, kteří už ze dveří vyšli i se smlouvou, byli od BMW. Tato automobilka už aplikovala sklo do produkčního modelu – u i8 odděluje motorový prostor.

Další značka, která přiznala, že s tímto materiálem nyní pracuje, je Ford. Šéf materiálového vývoje této firmy Matt Zaluzec přiznal v Automotive News, že nyní se plánují testy čelních, bočních i zadních oken z Gorilla Glass.

Velký problém je, že tohle není žádná levná legrácka. Každá libra (0,45 kg) ušetřené hmotnosti na skle bude stát asi 2-4 dolary navíc.