Škola hrou – tímto heslem se už podruhé řídili v mladoboleslavské automobilce a po loňském citijetu přichází letos pick-up vyrobený z Fabie III. Na autě, které svým názvem odkazuje na poslední škodovácký pick-up (Felicia Fun), osm měsíců pracovalo v rámci školní výuky víc než 20 mladých lidí.

A nutno říci, že se jim to – snad kromě možnosti otevřít páté dveře (jsou přidělané šrouby) – povedlo na výbornou. Na tohle auto se velmi dobře dívá, a když se s ním svezete, připadá vám jako předsériový prototyp těsně před koncem továrních testů.

Video

Škoda CitiJet

Zdroj: Novinky.cz

Kola i lak jsou z Octavie RS

Design je naživo velice povedený, autu sluší šedá metalíza z Octavie RS i zelené detaily vně a uvnitř. Mimochodem, litá 18palcová kola jsou také z „er-esa“. Zvažovaly se i „devatenáctky“, ale ty by se do podběhů nevešly. Bočnice jsou zesílené a povedené je i zakončení B sloupku.

Zadní světla jsou diodová, na každém z nich napočítáte rovných 320 diod. Zajímavostí jsou dvě čočky v předních světlometech, díky čemuž by funstar měl lepé svítit v noci (nezkoušeli jsme). Hezkým detailem je i žebrování kapoty.

Škoda Funstar

Škoda Funstar

FOTO: Škoda Auto

Škoda Funstar

Škoda Funstar

FOTO: Škoda Auto

Škoda Funstar měla před naší jízdou najeto lehce přes sto kilometrů.

Na rovince u pražského kulturního centra Meet Factory smíme jezdit nejvýš třicetikilometrovou rychlostí a i když tento limit lehce překročíme, z „testovacích“ jízd zjistíme pouze detaily. Třeba ten, že díky nižší hmotnosti a vyššímu výkonu dvanáctistovky TSI (90 kW / 122 k) auto jede docela svižně (bráno akcelerací na první a druhý rychlostní stupeň do nějakých 50 km/h).

Video

Dva pick-upy Škody Auto – Favorit Fun a Felicia Fun

 

K vidění bude třeba na Barum rallye či v liberecké IQlandii

Funstar se nepřekvapivě řídí jako obyčejné fabie třetí generace, nikde nic nevrže a auto působí velice „sériovým“ dojmem. Jenom uvnitř sem tam problikne žlutá kontrolka airbagu, jinak si vnitřek spletete se sériovým provedením.

Decentní, ale i tak hezký je zvuk výfuku, kdy si motor pod plynem během řazení „odfrkne“. Agregát, který je, jak zjišťujeme, po otevření kapoty nalakovaný na bílo (chybí tak tuctový černý plast krytu motoru), je spojen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Ve světové premiéře se učňovský koncept představil na tuningovém srazu u rakouského jezera Wörthersee v květnu. Naživo si jej můžete prohlédnout třeba koncem prázdnin ve Zlíně na Barum rallye nebo následně v liberecké IQlandii.

Škoda Funstar

Škoda Funstar

FOTO: Škoda Auto

Škoda Funstar

Škoda Funstar

FOTO: Škoda Auto