Nová Fabia R 5 (psáno s mezerou) vychází z fabie třetí generace, se sériovou verzí ale nemá společné prakticky nic. Poháněná jsou všechna čtyři kola, přeplňovaný čtyřválec má zdvihový objem 1620 ccm a nabízí 205 kW (279 k), točivý moment vrcholí hodnotou 420 newtonmetrů. Převodovka je pětistupňová, sekvenční s možností manuálního řazení.

Škoda Fabia R5 (2015)

Škoda Fabia R 5 (2015)

FOTO: Škoda Auto

Speciální palivová nádrž má velikost 82,5 litru, auto v závodním tempu spotřebuje 0,6 litru vysokooktanového benzínu na jeden ujetý kilometr a spotřeba tedy dosahuje 60 litrů / 100 km.

Brzdové kotouče mají v „asfaltovém nastavení” průměr 355 mm. Na asfalt se používají osmnáctipalcová kola s pneumatikami Michelin.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Škoda Fabia R5 - záběry z testování

Škoda Fabia R5 (2015)

Škoda Fabia R 5 (2015)

FOTO: Škoda Auto

Celkem bylo do homologace podle automobilky ujeto asi 10 000 testovacích kilometrů na nejrůznějších površích, mimo jiné v České republice, Rakousku, Německu, Itálii, Francii, Řecku, Španělsku a Finsku.

Vývoj trval 15 měsíců a přítomni u něho byli samozřejmě i tovární jezdci - Jan Kopecký nebo mistr Evropy Esapekka Lappi z Finska.

Škoda Fabia R5 (2015)

Škoda Fabia R 5 (2015)

FOTO: Škoda Auto

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: