Na fotografiích to možná nevypadá, při „živém“ setkání ale nové 500 X zaujme – kombinuje retro prvky s módní zakulacenou karoserií. Pokud nezvolíte nevýraznou černou barvu, jde o auto, za kterým se leckdo ohlédne – na rozdíl od nafouklé verze L. K dispozici jsou dvě verze – jedna s lakovanými nárazníky, druhá s výraznými ochrannými plasty. Podobné je to i v případě omlazeného yetiho.

Na délku Fiat 500 X, technicky spřízněný s modelem Jeep Renegate, měří 425 centimetrů (u verze 500X Cross o 2 cm více), vysoký je 161 cm a široký rovný metr osmdesát. Verze s pohonem všech kol má světlou výšku větší o bezmála dva centimetry. Zavazadelník nabídne 350 litrů, což mezi kompaktními SUV představuje dobrý průměr (škodovácký yeti nabídne 405 litrů).

Fiat 500 X

Fiat 500 X

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Jak jsme si ověřili při praktické zkoušce, v pětistovce je dostatek místa vpředu i vzadu. Interiér je až možná překvapivě dobře zpracovaný a byť nenabídne žádný originální nápad, budete se v něm cítit vcelku útulně.

Prozatím čtyři motorizace

V době uvedení na trh bude model 500X k dispozici se čtyřmi motorizacemi, přičemž polovina z nich jezdí na benzín. Zážehové motory reprezentuje 1.4 Turbo MultiAir II 140 k (šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol) a 1.6 E-torQ 110 k (pětistupňová manuální převodovka a pohon předních kol).

Kdo chce diesel, má na výběr: 1.6 MultiJet II 120 k (šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol) nebo 2.0 MultiJet II 140 k (devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol).

Fiat 500 X

Fiat 500 X

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Fiat 500 X

Fiat 500 X

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Dvanáct barev karoserie, automat je ospalejší

Krátce jsme během české novinářské prezentace měli možnost vyzkoušet silnější dieselovou verzi spojenou s devítistupňovým automatem. Obšírnější závěry dělat nebudeme, v paměti nám kromě intuitivního ovládání všech důležitých prvků, dobrého výhledu z vozidla utkvěla menší rychlost samočinné převodovky. Spojení s dieselovým motorem tak není úplně ideální a nedosahuje kvalit kupříkladu dvouspojkového ústrojí DSG od koncernu Volkswagen.

Fiat nabídne pět stupňů výbavy, dvanáct barev karoserie, osm různých typů litých kol (nejmenší jsou šestnáctipalcová, největší mají o dva palce více) a sedm různých provedení interiéru.

Nejlacinější verze na českém trhu s 110koňovým benzínovým motorem přijde na 347 900 korun. Nejdostupnější verze s pohonem všech čtyř kol stojí 579 900 korun (dvoulitrový MultiJet – 140 k).

Fiat 500 X

Fiat 500 X

FOTO: Martin Žemlička, Novinky