Na výběr jsou dvě verze desetiválcových motorů původem od Lamborghini. Oba mají stejný zdvihový objem 5,2 litru a jsou plněny atmosféricky. Základem je verze s výkonem 397 kW (540 k), silnější nabídne 449 kW (610 k). Točivý moment vrcholí při hodnotě 560 Nm při 6500 otáčkách.

Výkonnější verze zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a síly mu dojdou až v rychlosti 330 km/h. V další akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 330 km/h.

Na výběr bude i elektrická verze R8 e-tron se dvěma elektromotory. Ty „dovedou” připravit 340 kW výkonu a 920 Nm točivého momentu. „Stovku” pak zvládne za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost zatím automobilka neuvedla. Dojezd má údajně činit až 450 kilometrů.

Audi R8 (2015)

Audi R8 (2015)

FOTO: Audi

V prodeji od léta, ceny od bezmála pěti miliónů

Bez zajímavosti není ani závodní verze Audi R8 LMS, ta vznikla dle nových předpisů GT3. Bude nasazena příští rok a prý sdílí se sériovou er-osmičkou polovinu dílů.

Prodej nového modelu Audi R8, proti první generaci lehčí o půl metráku, bude zahájen letos v létě 2015. Ceny začínají na částce 165 000 eur (přibližně 4,6 miliónů korun). Výroba bude probíhat „manufakturním způsobem” v nově postavené továrně v německém Heilbronnu. Na přání je možné si do tohoto modelu objednat laserové světlomety.

Audi R8 (2015)

Audi R8 (2015)

FOTO: Audi