Nové SUV je postavené na nové platformě MFA, kterou má třeba nová třída A, B nebo sportovně-užitkové GLA. Základem tedy jsou motory umístěné vpředu napříč a poháněná přední kola, s možností „dokoupení” systému 4Matic. Pohon 4x4 ale v případě 4,9 metru dlouhého GLE Coupé budou mít všechna nabízená provedení.

V nabídce budou následující verze: základem je šestiválcový dieselový motor o výkonu 190 kW (258 k) a 620 Nm točivého momentu. Dále lze zvolit benzínovou verzi s šestiválcovým, dvakrát přeplňovaným agregátem – 333 koní (245 kW) a 480 Nm. Verze 450 AMG je naladěná na 367 koní (270 kW) a 520 Nm, základem je týž šestiválec, ovšem s větším výkonem.

Mercedes-Benz GLE Coupé (2015)

Mercedes-Benz GLE Coupé (2015)

FOTO: Mercedes-Benz

Vrcholné AMG pohání osmiválec

Vrcholem je verze, jež pod kapotou ukrývá osmiválec o objemu 5,5 litru se dvěma turbodmychadly. Výkon činí 430 kW (585 koní) a točivý moment 760 Nm. Stovku s tímto motorem zvládnete za 4,2 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h.

Červené GLE Coupé, které vidíte na fotografiích u článku, je včetně optického AMG paketu, ten základní verze nebudou mít. Litá kola mají u všech verzí minimální průměr 20 palců, v nabídce jsou ale i ráfky s průměrem o jeden až dva palce větším.

BMW X6 (2014)

BMW X6 (2014)

FOTO: BMW

Mercedes-Benz GLE Coupé (2015)

Mercedes-Benz GLE Coupé (2015)

FOTO: Mercedes-Benz