Vzhled třetí generace superbu, postavené na modulární platformě MQB, nezapře inspiraci konceptem VisionC. Sériové provedení nebude mít tak dramatickou přední masku s trojúhelníkovými světlomety (jakkoliv menší trojúhelník v dolní části světlomety mají), zadní partie ale odpovídají první zveřejněné skice a nevypadají na první pohled konzervativně. Vytažené nárazníky jsou s výraznou „zelenou” studií prakticky totožné.

Jak Novinky.cz exkluzivně zjistily už před půl rokem, Superb bude první škodovkou, která dostane adaptivní tlumiče. Stisknutím tlačítka se mění charakteristika tlumičů od komfortního po sportovní režim.

Adaptivní tlumiče DCC, které při své činnosti vyhodnocují akceleraci či brzdění, už v koncernu používá kupříkladu Audi či Volkswagen.

Škoda VisionC (studie, 2014)

Škoda VisionC (studie, 2014)

FOTO: Škoda Auto

Škoda Superb třetí generace (skica, 2014)

Škoda Superb třetí generace (skica, 2014)

FOTO: Škoda Auto

Druhá informace, kterou jsme pro naše čtenáře odhalili v červnu jako jediní novináři a která je nyní oficiální, nepotěší příznivce výkonných TDI motorů. V nabídce pro superb nebude nejvýkonnější čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním.

Jedná se o nově vyvinutý motor se zdvihovým objemem 2,0 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dosahuje nejvyššího výkonu 176 kW/240 k. Velmi zajímavý točivý moment 500 Nm má řidič k dispozici při 1750 otáčkách. Motor má plnicí tlak až 3,8 (!) baru. Osmá generace passatu jej dostala, superb (zatím) nikoliv. [celá zpráva]

Video

Rozhovor s šéfdesignérem Škody Jozefem Kabaňem

Nová generace superbu už nemá patentované otevírání TwinDoor jako nyní (zadní víko šlo otevírat buď celé, nebo bez prosklení jako u sedanu). Podle našeho názoru to většině uživatelů vadit určitě nebude. Zavazadlový prostor je proti odcházející generaci o 30 litrů větší a nabídne v základním uspořádání ve střední třídě rekordních 625 litrů (karosářská verze liftback).

Proti předchozí generaci nový superb zhubl až 75 kilogramů, a to i navzdory tomu, že rozměry narostly. Šířka je větší o skoro pět centimetrů, délka se protáhla o zhruba dva cm, kvůli výrazně zkrácenému přednímu převisu se rozvor roztáhl o osm centimetrů.

Ve světové premiéře se „třetí” superb ukáže v březnu na ženevském autosalonu. Na trh později přijde i praktičtější karosářská verze kombi.

Video

Škoda VisionC - jízda s konceptem