„Erkovou” verzi golfu bude možné poprvé koupit v praktičtější karosářské verzi kombi. Na evropský trh dorazí hodně rychlý kombík na jaře příštího roku. Technika se přitom nezměnila: opět zde najdete pohon všech čtyř kol (Haldex V. generace) a třísetkoňové TSI řady EA888. Dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem nabídne rovných 300 koní (221 kW) při 6200 otáčkách a 380 Nm točivého momentu (1800 - 5500 ot/min).

Volkswagen Golf R Variant (2014)

Volkswagen Golf R Variant (2014)

FOTO: VW

Volkswagen Golf R Variant (2014)

Volkswagen Golf R Variant (2014): kufr pojme 605 l.

FOTO: VW

Standardem verze R je podvozek snížený o 20 mm a elektronická náhražka samosvorného diferenciálu (XDS). Výrazněji je tvarovaná přední maska, vzadu je „erko“ lehce rozeznatelné podle čtyř koncovek výfuku. Standardem jsou osmnáctipalcová litá kola v originálním designu (pneumatiky mají rozměr 225/40), na přání lze přikoupit kola s průměrem o palec větším .

Volkswagen Golf R Variant (2014)

Volkswagen Golf R Variant (2014)

FOTO: VW

Proti výchozímu hatchbacku je „erkové” kombi o trochu pomalejší - sprint na „stovku” umí za 5,1 sekundy, což je o 0,2 s horší. Nejvyšší rychlost je u obou verzí stejná - elektronicky omezených 250 km/h. Spotřeba paliva činí rovných sedm litrů, hatchback má normovanou spotřebu o zanedbatelnou jednu deci nižší.

Jak jezdí Golf R, se dočtete v našem letošním testu, na videu níže si můžete prohlédnout zrychlení z nuly na 240 km/h. [celá zpráva]

Video

VW Golf R - zrychlení 0 - 240 km/h