Když se pohybujete po čínském velkoměstě Čcheng-tu, je tu něco jinak. Tento 14miliónový drobeček totiž poměrně zdatně předvádí, jak může pomoci zapracování elektromotorů do dopravy podobného kolosu. Kolem vás na ulici projíždí v každé chvíli desítky mopedů a skútrů, vy přesto nemáte chuť zešílet. Proč? Protože tiché motory po chvíli skoro nevnímáte. Pokud by místo nich jezdily standardní skútry, byla by situace neúnosná.

Pohled do útrob elektrického autobusu

Pohled do útrob elektrického autobusu

FOTO: Jakub Kynčl, Novinky

Hlavním cílem je nyní začlenit vozidla s elektrickým pohonem do hromadné dopravy ve velkých městech. A několik velmi zajímavých autobusů už skutečně funguje a pomalu se začínají objevovat i na ulicích velkoměst.

Autobus Yutong se dostává i do Evropy

Autobus Yutong se dostává pozvolna i do Evropy

FOTO: Jakub Kynčl, Novinky

„V Číně už jsme jich prodali docela hodně a v poslední době se nám povedlo prodat několik stovek kusů i do zahraničí. Měli jsme i nějaké objednávky z Evropy,” potvrdil Novinkám zástupce společnosti Yutong Bus, která na akci Michelin Challenge Bibendum dva své autobusy předváděla.

Silné mrazy neustojí 

Podle společnosti by mělo jít o vůbec první autobusy poháněné jedinou výkonnou baterií. Autobus ujede na jedno nabití více než 350 kilometrů. Je však pravděpodobné, že si ho neobjednají do severských zemí, protože autobus může fungovat pouze v teplotách do mínus deseti stupňů Celsia.

Autobus Yutong vystavený v čínském Čcheng-tu

Autobus Yutong vystavený v čínském Čcheng-tu

FOTO: Jakub Kynčl, Novinky

Podle výrobců by měla funkční doba baterie odpovídat funkční době celého vozidla. Po prodeji nabízí firma až šestiletou záruční lhůtu, která zanikne ve chvíli, kdy autobus ujede 300 000 kilometrů.