„Na vývoji technologie Selfseal pracuji už asi tři roky. Bezpečnost na silnicích je pro nás hlavní prioritou, a jak všichni víme, nejlepší pneumatika je ta, o které vůbec nevíme. Proto považujeme za důležitý pokrok, že můžeme tuto technologii představit. A zejména tady v Číně, kde se pneumatika propíchne v průměru jednou za 9500 kilometrů. To je v porovnání s 55 000 kilometry v USA a 80 000 ve Francii docela jiné číslo,“ uvedl Luc Delvart ze společnosti Michelin.

Pneumatiky s technologií Selfseal budou od standardních odlišeny je jednoduchým nápisem z boku.

Pneumatiky s technologií Selfseal budou od standardních odlišeny jen jednoduchým nápisem z boku.

FOTO: Jakub Kynčl, Novinky

„Plášť pneumatiky pracuje tak, že v případě průrazu se pneumatika neprodleně sama zacelí. Bez potíží se zacelí díra o průměru dvou milimetrů, ale často není problém ani průraz o průměru šesti milimetrů. Teoreticky se zvládne zacelit i průraz od obrubníku, který je na hraně mezi dezénem a bočnicí. V takovém případě bychom ale asi přece jen doporučili pneumatiku vyměnit z bezpečnostních důvodů. Ale ano, jeli byste bez větších potíží dále,“ dodal Delvart.

Pracovník Michelinu ukazuje, že se tlak v pneumatice po propíchnutí hřebíky takřka nezměnil.

Pracovník Michelinu ukazuje, že se tlak v pneumatice po propíchnutí hřebíky takřka nezměnil.

FOTO: Jakub Kynčl, Novinky

V rámci speciálního testu najelo pět aut osazených novináři v autech na hřeby a posléze ujelo zkušební vzdálenost zhruba dvou kilometrů. Poté se auta vrátila před diváky a řidiči popisovali, jak vnímali samotné probodnutí a následnou jízdu. Zatímco řidiči čtyř automobilů shodně uvedli, že průraz pneumatiky v autě nepříjemně vnímali, řidič pátého vozu by prý o průrazu nevěděl, kdyby neměl otevřené okýnko a neslyšel reakci od diváků.

Čeká se, jaký bude zájem 

Zatímco pneumatiky čtyř vozů byly po projetí zkušebního okruhu v různé fázi vyfouknutí, vůz s technologií Selfseal měl propíchnutou pneumatiku navenek zcela v pořádku a i tlaková zkouška pneumatik potvrdila, že vnitřní tlak zůstal takřka neměnný. Datum konkrétního uvedení na trh zatím nebylo oznámeno. Podle Delvarta se nyní bude čekat na to, jaký bude o technologii zájem ze strany řidičů. Obdobnou technologií zatím disponuje pouze výrobce pneumatik Continental.

Z vnitřní strany pneumatiky se nachází speciální hmota, která při průrazu pneumatiky vzniklou díru následně zacelí.

Z vnitřní strany pneumatiky se nachází speciální hmota, která při průrazu pneumatiky vzniklou díru následně zacelí.

FOTO: Jakub Kynčl, Novinky

Akce Michelin Challenge Bibendum se v srdci provincie Sečuán koná poprvé. Jsou tu představovány stěžejní novinky v oblasti dopravy spojené s trvale udržitelnými zdroji a moderními technologiemi. Návštěvníci si zde mohou vyzkoušet velké množství elektromobilů a dalších přístrojů na elektrický pohon a dozvědět se, jakým směrem se budou trendy vyvíjet v dalších letech.

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: