Vrcholem pro osmou generaci passatu je nově vyvinutý motor se zdvihovým objemem 2,0 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dosahuje nejvyššího výkonu 176 kW, tj. postaru 240 koní.

Velmi zajímavý točivý moment 500 Nm má řidič k dispozici při 1750 otáčkách. Passat s tímto motorem spotřebuje dle výrobce 5,3 litru nafty na 100 ujetých kilometrů, nejvyšší rychlost činí 240 km/h.

Stejný objem, vyšší výkon

Volkswagen se nyní pochlubil ještě výkonnější verzí. Opět dvoulitrové a opět čtyřválcové TDI nabídne největší výkon 272 koní (200 kW), tj. o 32 k více. Hlavní technickou změnou má být elektrické turbodmychadlo. Jak velký točivý moment tento motor nabídne, automobilka neuvedla, dá se však předpokládat hodnota blízká 550 Nm.

Mimochodem, přesně tolik totiž budou umět přenést nové dvouspojkové převodovky DSG, které budou vybaveny deseti rychlostními stupni. Volkswagen zatím neuvedl, kdy se výše zmíněné technické novinky dostanou pod kapotu sériových modelů, jejich uvedení ale berte jako „hotovou věc”.