To nejzajímavější hned na začátek – XL Sport je schopný jízdy rychlostí až 270 km/h, dvouválec z Ducati 1199 Superleggera točí až 11 tisíc otáček a jeho zvuk je neskutečně „šťavnatý“. Mimochodem jde o nejvýkonnější dvouválcový motor na světě – poskytuje rovných 200 koní (147 kW).

Točivý moment relativně skromných 134 Nm (jde o vysokootáčkový motor z motorky) je přenášen na zadní nápravu prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Motor s krátkozdvihovou koncepcí (vrtání 112 mm/zdvih 60,8 mm) umožňuje pouhých 890 kg těžkému dvoumístnému vozu zrychlit na stovku za 5,7 sekundy.

Volkswagen XL Sport

Volkswagen XL Sport

FOTO: Martin Žemlička

Kola z hořčíkové slitiny, keramické brzdy 

Nová verze Sport vznikla na základě nejúspornějšího automobilu na světě, modelu XL1 (0,9 l/100 km). Rozměry karoserie jsou u nového konceptu větší a zadní partie jsou výrazněji přepracované. XL Sport je 4291 mm dlouhý (XL1: 3888 mm), 1847 mm široký (1664 mm) a 1152 mm vysoký (1153 mm). Rozvor je také větší – 2424 mm versus 2224 mm. Karoserie do značné míry využívá kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Volkswagen XL Sport

Volkswagen XL Sport

FOTO: VW

Pneumatiky o rozměru 205/40 R18 (vpředu) a 265/35 R18 (vzadu) jsou namontovány na kovaná kola z hořčíkové slitiny, která snižují hmotnost o 23,9 kg v porovnání s hliníkovými koly. A výčet špičkových technických řešení pokračuje – o zpomalování se totiž starají keramické kotouče.

Zda se studie promění, byť v malosériovou výrobu, zatím Volkswagen neuvedl. Vzhledem k výrazné originalitě i špičkovým (a hodně drahým) technickým řešením by to byla velká škoda.

Volkswagen XL Sport

Volkswagen XL Sport

FOTO: VW