Pod kapotou konkurenta BMW M3 je nově vyvinutý čtyřlitrový osmiválec se dvojicí turbodmychadel, který v základní verzi produkuje 476 koní (350 kW), dostupných při 6250 otáčkách. Točivý moment vrcholí na hodnotě 650 Nm a motor této hodnoty dosahuje v rozmezí 1750 až 4500 otáček. Ostřejší verze S nabízí při stejných otáčkách motoru výkon 510 k (375 kW) a 700 Nm.

Z hlediska výkonu to znamená zrychlení na stovku 4,1 sekundy, v případě praktičtějšího kombi je čas o 0,1 sekundy horší. U obou verzí počítejte s elektronicky omezenou nejvyšší rychlostí při tradiční hodnotě 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí spíše teoretických 8,2 l / 100 km.

Mercedes-Benz C63 AMG (2014)

Mercedes-Benz C63 AMG (2014).

FOTO: Mercedes-Benz

Premiéra v Paříži po boku GT

Základem jsou osmnáctipalcová litá kola, verze S má standardně „devatenáctky”. Na přání se k oběma verzím dodává výrazněji naladěný sportovní výfuk s elektronicky řízenými klapkami otvíratelnými ve třech úrovních. Základní verze má mechanický samosvorný diferenciál, silnější „esko” se kupodivu musí spokojit s elektronickou verzí, umístěnou na zadní nápravě.

Mercedes-Benz C63 AMG (2014)

Mercedes-Benz C63 AMG (2014).

FOTO: Mercedes-Benz

Základní suchá hmotnost činí 1655 kg, dle metodiky EU je to 1730 kg (nádrž natankovaná na 90 procent, 75 kg řidič). Brzdy mohou být za příplatek karbon-keramické. Převodovka je vždy samočinná (nové M3 má i přímo řazenou), se sedmi rychlostními stupni a údajně větší rychlostí při řazení, obzvláště ve sportovním módu.

Popisovaný automobil v obou karosářských verzích se bok po boku s novým sportovním kupé Mercedes-AMG GT ukáže již příští týden na Salon de l’Automobile v Paříži.