Čínská verze octavie se liší větším použitím chromovaných prvků, mírně odlišné je i čalounění interiéru. Výroba probíhá v jihočínském Ning-po a ze zdejších linek sjíždí výhradně verze liftback s benzínovými motory. Verze kombi není mezi čínskými zákazníky žádaná, stejně jako vznětové motory.

Octavia se v čínské verzi nabízí se dvěma motorizacemi - benzínovým 1,4 TSI a atmosférickou šestnáctistovkou.

U čínské verze octavie se používají nejvýše šestnáctipalcová kola. Jiné je i naladění podvozku, které je měkčí než u standardní verze. Zajímavostí je i měkčí polstrování sedaček nebo rozdílná tloušťka předního okna, která je způsobena jiným dodavatelem.

Premiéra čínské verze octavie na autosalonu v Pekingu, vlevo je evropská verze kombi vyráběná v Mladé Boleslavi.

Premiéra čínské verze octavie na autosalonu v Pekingu, vlevo je evropská verze kombi vyráběná v Mladé Boleslavi.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Na čínskou verzi je použito 90 procent dílů od místních dodavatelů, ti ale musí splnit nastavené standardy koncernu Volkswagen. Z hlediska bezpečnosti by tak verze české i čínské octavie měly být totožné.

Patrně největším rozdílem je využití motorů řady EA211 (splňují emisní normu EU6), které se pro třetí generaci nejprodávanějšího mladoboleslavského modelu již nepoužívají.

Škoda Yeti City

Škoda Yeti City

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Na právě probíhajícím pekingském autosalonu se ukázala i o šest centimetrů „protáhnutá” verze yetiho. Nárůst se týká rozvoru náprav, všimnout si lze delších dveří.

Vzadu je umístěno rezervní kolo ve stylu off-roadů minulého století. Základní verze Yetiho měří na délku 4223 mm a v Číně si můžete koupit i tu. Kvůli image evropského auta je ale dražší než prodloužená verze, která se prodává výhradně na trhu v Říši středu.

Škoda Yeti s prodlouženým rozvorem - Yeti City

Škoda Yeti s prodlouženým rozvorem - Yeti City

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Škoda v Číně vyrábí od roku 2007, loni na zdejším trhu prodala 227 tisíc škodovek. Jde o největší trh Škody na světě, v roce 2018 zde chce automobilka prodávat 500 tisíc vozidel ročně. V současné době je v Číně 500 oficiálních dealerů, jejich počet by v příštích čtyřech letech měl překročit hranici šesti set dealerství.