Hlavní obsah

Škoda v Pekingu představila prodlouženého yetiho a čínskou verzi octavie

– Peking • Aktualizováno
Novinky, Martin Žemlička

Mladoboleslavská automobilka na čínský trh uvedla svůj nejdůležitější model - octavii. Další novinkou je Rapid Spaceback a prodloužená verze yetiho.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Premiéra čínské verze octavie na autosalonu v Pekingu

Článek

Čínská verze octavie se liší větším použitím chromovaných prvků, mírně odlišné je i čalounění interiéru. Výroba probíhá v jihočínském Ning-po a ze zdejších linek sjíždí výhradně verze liftback s benzínovými motory. Verze kombi není mezi čínskými zákazníky žádaná, stejně jako vznětové motory.

Octavia se v čínské verzi nabízí se dvěma motorizacemi - benzínovým 1,4 TSI a atmosférickou šestnáctistovkou.

U čínské verze octavie se používají nejvýše šestnáctipalcová kola. Jiné je i naladění podvozku, které je měkčí než u standardní verze. Zajímavostí je i měkčí polstrování sedaček nebo rozdílná tloušťka předního okna, která je způsobena jiným dodavatelem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Premiéra čínské verze octavie na autosalonu v Pekingu, vlevo je evropská verze kombi vyráběná v Mladé Boleslavi.

Na čínskou verzi je použito 90 procent dílů od místních dodavatelů, ti ale musí splnit nastavené standardy koncernu Volkswagen. Z hlediska bezpečnosti by tak verze české i čínské octavie měly být totožné.

Patrně největším rozdílem je využití motorů řady EA211 (splňují emisní normu EU6), které se pro třetí generaci nejprodávanějšího mladoboleslavského modelu již nepoužívají.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Yeti City

Na právě probíhajícím pekingském autosalonu se ukázala i o šest centimetrů „protáhnutá” verze yetiho. Nárůst se týká rozvoru náprav, všimnout si lze delších dveří.

Vzadu je umístěno rezervní kolo ve stylu off-roadů minulého století. Základní verze Yetiho měří na délku 4223 mm a v Číně si můžete koupit i tu. Kvůli image evropského auta je ale dražší než prodloužená verze, která se prodává výhradně na trhu v Říši středu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Yeti s prodlouženým rozvorem - Yeti City

Škoda v Číně vyrábí od roku 2007, loni na zdejším trhu prodala 227 tisíc škodovek. Jde o největší trh Škody na světě, v roce 2018 zde chce automobilka prodávat 500 tisíc vozidel ročně. V současné době je v Číně 500 oficiálních dealerů, jejich počet by v příštích čtyřech letech měl překročit hranici šesti set dealerství.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám