Bugatti to má těžké. Většina kupců už si svůj veyron (ať už v klasické nebo otevřené verzi) koupila, a tak se snaží zvyšovat atraktivitu (a prodej) speciálními edicemi. Kupříkladu pro Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse jde v pořadí o pátou samostatnou edici.

V říjnu 2014 by měla přijít šestá (a možná ne poslední), která podle zákulisních zpráv bude odkazovat na slavnou českou závodnici první poloviny 20. století Elišku Junkovou. Tiskové oddělení Bugatti zatím tajemně mlčí, dotaz Novinek zůstal bez komentáře - spekulace prý nemohou zatím komentovat.

Historické auto se objevuje na koženém čalouněšní mezi předními sedadly.

Historické auto se objevuje na koženém čalounění mezi předními sedadly.

FOTO: Bugatti

A v čem se liší edice Black Bess, které se vyrobí pouhé tři kusy? Karoserie je lakovaná černě a nechybí na ní „zlaté” pruhy. Uvnitř je nové dřevěné obložení, kožené je čalounění mezi sedadly i na dřevěných výplních dveří. Objevuje se na něm ruční rytina historického Bugatti, jehož pětilitrový osmiválec se rozjel nejvýše na 160 km/h.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Black Bess (2014)

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Black Bess (2014)

FOTO: Bugatti

Nejrychlejší roadster světa - stejně jako u výchozího modelu

Co se techniky týče, zůstalo vše při starém. Popisovaná limitovaná edice vychází z modelu Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. Největší výkon má dech beroucí hodnotu 1200 koňských sil, osmilitrový motor se šestnácti válci zvládne rychlost 408,8 km/h a na stovku zrychlí za 2,6 sekundy. Jde o nejrychlejší roadster, jaký kdy byl vyroben.

Ve světové premiéře se tento model ukáže na pekingském autosalonu, který začíná již koncem příštího týdne.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Black Bess (2014)

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Black Bess (2014)

FOTO: Bugatti