„Proč by Škoda měla vyrábět pouze praktická auta,” zeptal se řečnicky šéf Volkswagenu. Škoda se v budoucnu zaměří také na movitější zákazníky, řekl dále Winterkorn. Z jeho slov tak lze jasně vyčíst změnu kurzu, kterou Škoda v nejbližších letech podnikne. Mnohé naznačila už dramaticky tvarovaná studie VisionC, jejíž některé prvky se objeví na třetí generaci superbu. Automobilka tak bude nabízet nejenom praktická auta jako dosud, v nabídce se nejspíš objeví i emocionálněji pojaté modely.

V této souvislosti nelze nevzpomenout, jak v roce 2010 začal koncern omezovat některé prvky výbavy pro fabii, octavii i superb. Není se čemu divit, modely od škodovky ve srovnávacích testech (dokonce i v Německu) porážely své sourozence.

V roce 2018 roční prodej 1,5 miliónu škodovek

Škoda vloni prodala 921 000 automobilů, v roce 2018 má prodejní cíl 1,5 miliónu. Podle propočtů výzkumné společnosti IHS Automotive by automobilka mohla za svým cílem výrazně zaostat – prodeje by podle ní měly v roce 2018 dosáhnout „pouhých” 1,16 miliónu vozů. Škoda ale tvrdí, že prodejní cíl splní.

Pro srovnání: černá ovce koncernu Volkswagen – španělský Seat – loni prodal pouhých 355 000 automobilů, a třebaže loni začaly prodeje růst, je tato automobilka trvale ztrátová od roku 2005.