Hlavní obsah

Hennessey Venom GT je novým nejrychlejším sériovým vozem na světě

Novinky, Vojtěch Pospíšil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký supersport Hennessey Venom GT tento měsíc překonal Bugatti Veyron Super Sport, když na přistávací dráze v Kennedyho vesmírném středisku dosáhl rychlosti 270,49 míle za hodinu, tedy 435,31 km/h. Do Guinnessovy knihy rekordů se ale tento výkon nedostane.

BEZ KOMENTÁŘE: Rekordní jízda Hennessey Venom GTVideo: Hennessey Performance

 
Článek

Řidič Brian Smith dosáhl rekordního výkonu už 14. února, údaje o rekordu a video z jízdy ale byly zveřejněny až tento týden.

Vůz poháněný sedmilitrovým osmiválcem s dvěma turby a maximálním výkonem 1244 koní se na rychlost 435 kilometrů za hodinu dostal za necelou minutu. Ještě působivější je zrychlení z rychlosti 20 mil za hodinu na 120, tedy o 160 kilometrů za hodinu. Venom ho zvládl za 7,71 sekundy. Stejně obdivuhodné bylo i zrychlení ze 120 mil na 220, které netrvalo ani deset sekund.

Předchozí rekord s hodnotou 431,072 km/h držel vůz Bugatti Veyron Super Sport od roku 2010. Nový výkon je tak o něco málo přes čtyři kilometry lepší, ale ne v očích Guinnessovy knihy rekordů.

Jeden kus k rekordu chybí

Podle pravidel „Guinnessovky“ totiž musí vůz při pokusu o rekord jet na dráze oběma směry, přičemž z časů se pak stanoví průměr. Venom GT ale oběma směry jet nemohl, 5,2 kilometru dlouhá dráha v Kennedyho středisku totiž patří NASA a ta jízdu v druhém směru neumožnila.

Venom by se ale nemohl chlubit zápisem v knize rekordů ani v případě, kdy by jel oběma směry. Pravidla knihy vyžadují pro uznání sériového vozu minimálně 30 vyrobených kusů, americký supersport jich ale bude mít pouze 29. K datu rekordu jich pak vyrobili a dodali zákazníkům jedenáct.

Vůz mohl nejspíše jet ještě rychleji, Smithovi totiž nestačila dráha, a tak musel předčasně brzdit. Další pokusy o rychlostní rekord ale nejsou podle zástupců výrobce plánovány, chtějí se zaměřit spíše na výkony na tratích.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám