Článek
Audi S3 je podobně jako výchozí verze (A3 Cabrio) čtyřmístným kabrioletem s elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechou. Nízké hmotnosti bylo u skládací střechy dosaženo použitím hořčíku a hliníku. Uvnitř střechy je vrstva izolační pěny pro snížení vnitřního hluku. Střecha, nabízená ve třech barvách, se otevře nebo zavře během 18 sekund, a to i za jízdy do rychlosti 50 km/h.
Stejně jako u všech S modelů od Audi jsou vzadu čtyři koncovky výfuku. Při vyšším zatížení a ve vyšších otáčkách se otvírají zvukové klapky ve výfukové soustavě, zvukově by tedy měla nová S3 znít zajímavě. Standardem jsou osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 225/40.
Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) činí 1620 kilogramů, což sice není kdovíjak úchvatná hodnota, na čtyřmístný kabriolet s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou (manuál není k dispozici) to však není tak zlé. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je mírně větší vpředu, poměr činí 56:44.
2.0 TSI vyladěné na 300 koní
Pomocný rám a naklápěcí ložiska přední nápravy jsou vyrobeny z hliníku, zadní náprava je čtyřprvková. Motor je uložen vpředu napříč, systém quattro je tak ve skutečnosti mezinápravovou spojkou Haldex. Proti standardní verzi je podvozek snížený o 25 mm.
Audi S3 Cabriolet je poháněno vrcholnou verzí motoru 2.0 TSI, v případě Audi se na rozdíl od zbytku koncernu do jeho názvu přidává písmeno F (TFSI). Motor o objemu 1984 ccm (vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 milimetru) poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k) v rozpětí otáček 5500 až 6200.
Maximální točivý moment má hodnotu 380 Nm a je dostupný od 1800 do 5500 otáček. Popisovaný model zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
První zákazníci se ho na českém trhu dočkají koncem léta. Tuzemské ceny zatím nebyly stanoveny, v Německu bude základní cena začínat na částce 48 500 eur (1,4 miliónu korun).