"Velký zájem je především o nejprodávanější model Škoda Octavia. Z důvodu uspokojení poptávky proto Škoda Auto po dohodě s odbory Kovo zařadila mimořádné přesčasové směny," řekl Baláž. Účast na těchto směnách je podle něj dobrovolná.

Podle týdeníku odborů automobilky Škodovácký odborář už dobrovolné přesčasové směny proběhly a několik dalších si firma žádá. Nárůst zájmu podle Škody zaznamenal i model Roomster. Proto od září závod v Kvasinách, kde se roomster vyrábí, přešel z jednosměnného provozu na dvousměnný.

Historicky nejprodávanější

Octavia je nejprodávanějším vozem v historii automobilky, začala ji vyrábět v roce 1996. Výrobu třetí generace zahájila mladoboleslavská automobilka loni v prosinci. Vyrábí se v Česku, Rusku, Indii, Kazachstánu, na Ukrajině a od příštího roku se rozjede její výroba také v Číně. Pro výrobu modelů Octavia, Octavia Combi a Rapid rozšířila Škoda kapacitu výrobní linky postupně z 800 až na 1200 vozů denně.

V září prodala Škoda 86 600 vozů, což je meziročně o 3,3 procenta více. V Evropě prodeje vzrostly o 9,4 procenta, v České republice o více než 20 procent na 5600 vozů. Na nejvyšším trhu značky, v Číně, prodeje meziročně poklesly o 4,9 procenta na 21 400 prodaných vozů.

Nová Škoda Rapid Spaceback

V těchto dnech vstupuje na evropské trhy nová Škoda Rapid Spaceback. Omlazený model Škoda Yeti se začne prodávat ve dvou variantách začátkem příštího roku. Podle informací by příští rok, pravděpodobně na autosalonu v Ženevě, měla Škoda představit koncept většího sportovního užitkového vozidla (SUV). Podle Škody je toto auto vyvíjeno také pro lidi, kteří chtějí být vidět a upoutat pozornost. Pro pěti- nebo sedmimístný vůz se spekuluje o názvu Snowman.

Škoda v roce 2012 dosáhla obratu 262,6 miliardy korun. Na celkovém exportu České republiky se podílí 7,3 procenty. Provozní zisk české automobilky se v prvním pololetí snížil na 243 miliónů eur (zhruba 6,3 miliardy Kč). Loni činil 449 miliónů eur. Meziroční propad o 46 procent podle firmy způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty.

Automobilka letos představila osm nových nebo přepracovaných modelů. Do roku 2018 chce Škoda zvýšit počty dodávek zákazníkům minimálně na 1,5 miliónu vozů ročně.