Článek
Komu by nestačilo 220 koní Golfu GTI, může sáhnout po ještě výkonnějším „nářadí“. Volkswagen představí nejostřejší verzi golfu s tradičním písmenem R, která prostřednictvím čtyřválcového, turbodmychadlem přeplňovaného motoru 2.0 TSI nabídne rovných 300 koní. To je o 30 koní více než u minulé, tedy šesté generace. Stejnou techniku jako Golf R nabídne i Audi S3.
Výkon se u Golfu R přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex (nyní již páté generace). Točivý moment má hodnotu 380 Nm a je dostupný mezi 1 800 až 5 500 otáčkami.
Stovku zvládne verze s DSG za 4,9 sekundy, verze s manuální šestistupňovou převodovkou je v této disciplíně o 0,4 s pomalejší. Obě verze mají nejvyšší rychlost omezenou při tradičních 250 km/h.
Standardem verze R je podvozek snížený o 20 mm, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin a elektronická náhražka samosvorného diferenciálu (XDS). Výrazněji je tvarovaná přední maska, vzadu je „erko“ lehce rozeznatelné podle čtyř koncovek výfuku.
Ceny zatím nebyly zveřejněny, to se změní patrně se zářijovou frankfurtskou premiérou.