Auta si koupili jak polští prodejci, tak běžní občané. Celkem si Poláci minulý měsíc nově registrovali 27 957 osobních a lehkých užitkových vozů, což bylo pro tento měsíc nejvíce od roku 2008. Od počátku roku prodej vzrostl o 1,4 procenta, po započtení reexportu naopak o 2,4 procenta klesl. I tak je to ale mnohem lepší výsledek než u většiny evropských automobilových trhů.

Podle agentury SAMAR je mezi Poláky stále oblíbenější kupovat dovážená auta a pak je prodávat v Německu a dalších západních zemích, kde jsou vyšší ceny. Agentura odhaduje, že reexport nyní představuje asi deset procent celkového počtu nových registrací. Tato praxe je stále populárnější díky oslabování zlotého, jehož kurz od roku 2008 ztratil proti euru asi třetinu hodnoty.

"Reexport podává falešný dojem, že trh roste, ve skutečnosti ale přinejlepším stagnuje," uvedla SAMAR podle agentury Reuters. SAMAR díky červencovému výsledku zvýšila odhad letošního prodeje na polském trhu o 20 000 na zhruba 280 000, což by byl proti loňsku nárůst 3,5 procenta.

Loni prodej vozů v Polsku klesl o 1,5 procenta na 270 600 po propadu o 12,3 procenta v roce 2011. Lídrem polského trhu je už řadu let česká Škoda Auto. Počet registrací nových osobních aut v zemích Evropské unie v červnu klesl o 5,6 procenta na 1,13 miliónu vozů, což byl nejslabší údaj pro tento měsíc od roku 1996. Za šest měsíců letošního roku se prodej snížil o 6,6 procenta.