Najít v Goodwoodu skromný stánek české firmy Innotech dalo docela práci, protože byl daleko od hlavních tribun a obřích stanů věhlasných automobilek.

Model Aspiron je zde vystaven ve světové premiéře, ale toto označení působí v kontextu výstavy spíše úsměvně.

Innotech Aspiron (2013) během cesty do Goodwoodu.

Innotech Aspiron (2013) během cesty do Goodwoodu.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Firma z Jaroměře je známá hlavně úpravami modelu Chevrolet Corvette a dvěma sportovně pojatými, avšak komerčně neúspěšnými projekty z devadesátých let – Tatrou MTX V8 a modelem Mysterro.

Její nový model podle slov majitele firmy Zdeňka Mrkvici má ambici příští rok zajet světový rekord na známém závodním okruhu Nürburgring. Což není zrovna skromný cíl. Čím chce zaujmout dvoumístná „formule“, která nejenom v Česku nepůjde přihlásit do běžného silničního provozu?

Představený model má velmi nízkou hmotnost, v závislosti na použitém motoru a dalších specifikacích je to 760 až 860 kilogramů. Aspiron připomíná vůz Caparo T1, což autoři projektu nepopírají. Standardem jsou osmnáctipalcová kola OZ Racing (pneumatiky vzadu mají rozměr 335/30), převodovka je šestistupňová, manuální, výkon se přenáší na zadní kola.

Innotech Aspiron (2013)

Innotech Aspiron (2013).

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Nechybí stavitelné tlumiče ani samosvorný diferenciál. Výkon osmiválce z Corvetty ZR1 má nejnižší výkon 500, nejvyšší 1000 koní. Dynamické parametry jako zrychlení či nejvyšší rychlost zatím firma neuvedla.

Výroba bude probíhat vždy na základě objednávky a složení zálohy. Nejlevnější verze přijde na 2,8 miliónu korun (bez daně).