Článek
Prodej automobilů neodráží jejich oblíbenost. Ne každý totiž má na své milované Porsche nebo Ferrari a tak nakonec musí zamířit do jiného autosalonu, třeba Fiatu. Určitou, byť jistě ne dokonalou vypovídací hodnotu má počet fanoušků, které automobilky získají na svých facebookových profilech.
Malý počet příznivců může vězet jak v neatraktivním obsahu, tak i v horší image té které značky nebo zkrátka v nechuti části příznivců používat sociální síť. A přestože v zahraničí dominují žebříčku ponejvíce značky typu Porsche či Ferrari, na "českém" Facebooku spíše živoří.
Nejlépe, jak ve světovém porovnání, tak v českém, dopadlo BMW. Na českých stránkách má 92 013 příznivců, což je proti druhému Peugeotu náskok bezmála 42 tisíc. Některé tuzemské profily byly nedohledatelné (například Honda či Porsche), u Nissanu se udával počet celosvětový, takže do naší statistiky nešel zahrnout.
Profily na Facebooku - počty příznivců českých zastoupení | |
---|---|
Alfa Romeo | 4082 |
Audi | 35 774 |
BMW | 92 013 |
Citroen | 6211 |
Dacia | 62 |
Fiat | 7758 |
Ford | 40 570 |
Hyundai | 38 604 |
Kia | 19 069 |
Mazda | 5803 |
Mercedes | 13 898 |
Mini | 28 170 |
Mitsubishi | 2856 |
Opel | 12 799 |
Peugeot | 50 906 |
Renault | 3467 |
Seat | 7426 |
Subaru | 14 309 |
Škoda Auto | 29 594 |
Toyota | 648 |
Volkswagen | 48 860 |
Volvo | 15 217 |
Zdroj: oficiální profily importérů, stav k 8. 4. 2013 15:00 hod. |