V nabídce jsou dva benzínové motory a dva naftové. Benzínové zastupuje dvanáctistovka s výkonem 75 koní a tříválcový motor s přeplňováním – 0,9 TCe. Tento agregát, který najdete i v Renaultech, nabídne výkon 90 koní a 135 Nm. To vše při normované spotřebě rovných pět litrů. V nabídce je i LPG verze, která má výkon 72 k a je odvozena od čtyřválcové dvanáctistovky.

Naftové motory zastupuje de facto jeden agregát, nabízí se ovšem ve dvou různě výkonných verzích. Slabší má 75 koní a 200 Nm, silnější pak 90 k a 220 Nm. Oba čtyřválcové naftové motory mají zdvihový objem 1461 ccm a vstřikování common-rail. Silnější agregát je nepatrně rychlejší (174 vs. 164 km/h) a rychleji i akceleruje na stokilometrovou rychlost (12,1 vs. 14,6 s). Spotřeba paliva je u obou motorů dle normovaných testů – město, mimo město, kombinovaná - stejná (4,3 / 3,5 / 3,8 l/100 km) .

Dacia Sandero (2012)

Dacia Sandero (2012)

FOTO: Dacia

Ceny začínají na částce 159 900 korun za základní verzi Access a motor 1,2 16V (75 k). Bez zajímavosti není, že je to stejná cena za jakou sandero debutovalo v roce 2008. Nyní však kvůli větší konkurenci i ekonomickým turbulencím v automobilovém průmyslu základní výbava obsahuje stabilizační systém, posilovač řízení, dělená zadní sedadla nebo čelní a boční airbagy.

Celkem je v nabídce pět výbavových stupňů, nejlevnější diesel seženete až ve druhém nejvyšším stupni Arctica (259 900 korun, silnější verze 264 900 korun).

Interiér bude stejný u obou nových dacií.

Interiér je střižen jednoduše a spíše laciněji, to u Dacie nepřekvapí.

FOTO: Dacia