Hlavní obsah

EuroNCAP rozbilo 15 aut, kromě Dacie Lodgy všechny vozy dostaly pět hvězd

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nezávislá organizace Euro NCAP, která provádí nárazové testy automobilů, přinesla poslední výsledky svých zkoušek. Mezi patnáctkou řízeně rozbitých automobilů je i Škoda Rapid, která si odnesla pětihvězdičkové "vysvědčení".

Foto: Euro NCAP

Škoda Rapid v testu Euro NCAP získala 5 hvězdiček.

Článek

Kromě Dacie Lodgy získala všechna auta pět hvězdiček. I „pětihvězdičkové“ vozy ale měly při normovaných nárazových testech větší či menší potíže, na 100 procent se žádnému z automobilů nepodařilo testy splnit.

Ostatně, ani Dacia nepropadla; 72 procent za ochranu dospělých a 77 procent za ochranu dětí není špatný výsledek. Lodgy ztrácelo body (a tudíž i marketingově cenné hvězdičky) za horší sedačky, špatnou ochranu sražených chodců a za horší vybavenost asistenčními systémy (ESP, omezovač rychlosti, akustická identifikace nezapnutých bezpečnostních pásů aj.).

Testem prošla i Škoda Rapid, která získala nachlup stejné hodnocení jako Seat Toledo, který má zcela identický technický základ a vyrábí se i na stejné výrobní lince v Mladé Boleslavi. Při podrobnějším zkoumání zjistíte, že testem Euro NCAP neprošla obě auta, ale „pouze“ rapid. Ostatně proč rozbíjet více aut, když se liší pouze jiným logem na kapotě a mírně odlišným tvarováním zadních partií?

Nicméně, rapid/toledo získal za ochranu dospělých skvělých 94 procent, podle Euro NCAP je kabina stabilní a po nárazu nabídla dobrou ochranu prakticky všech partií. Z testu vyplývá, že dobrou ochranu by tento model měl nabídnout i pro „cestující různých velikostí“. Patrně jediným kritickým místem byla průměrná ochrana proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu.

BEZ KOMENTÁŘE: Crashtest Škoda RapidVideo: euroncap.com

Při hodnocení dětských pasažérů získal rapid/toledo pochvalu za dobrou stabilitu figuríny tříletého dítěte, navíc bez kontaktu hlavy s částmi interiéru. Body dolů ale šly za špatnou signalizaci vypnutí předního airbagu (nutnost, pokud zde převážíte děti v autosedačce).

Komisaři vytkli také nedostatečné informování (obvykle formou samolepky) o tom, že při použití dětské sedačky vpředu je nutné deaktivovat airbag. Procentní body Euro NCAP strhlo i za chybějící signalizaci zadních bezpečnostních pásů a za zbytečný omezovač rychlosti (nastavíte si nejvyšší rychlost, při které automobil akusticky oznámí, že jste ji překročili).

Výsledky crash testů Euro NCAP (prosinec 2012)
automobilcelk. hod.dospělídětichodcibezp. systémy
Dacia Lodgy372 %77 %44 %29 %
Fiat 500L594 %78 %65 %71 %
Ford Fiesta591 %86 %65 %71 %
Ford Kuga594 %86 %70 %100 %
Hyundai Santa Fe596 %89 %71 %86 %
Mercedes-Benz třídy A593 %81 %67 %86 %
Mitsubishi Outlander594 %83 %64 %100 %
Opel Mokka596 %90 %67 %100 %
Range Rover591 %84 %63 %86 %
Seat Leon594 %92 %70 %71 %
Seat Toledo594 %80 %69 %71 %
Škoda Rapid594 %80 %69 %71 %
Subaru Forester591 %91 %73 %86 %
Volvo V60 Plug-In Hybrid593 %83 %65 %100 %
VW Golf594 %89 %65 %71 %
Foto: Euro NCAP

Dacia Lodgy v testu Euro NCAP.

Mezinárodní konsorcium Euro NCAP, které je složeno ze zástupců ministerstev dopravy evropských států, autoklubů, pojišťoven a svazů na ochranu spotřebitelů, od roku 1997 provádí pravidelné nárazové zkoušky nových modelů automobilů.

Euro NCAP automobily porovnává v rámci jednotlivých tříd, pokud tedy auto velikosti fabie dosáhne pěti hvězdiček, neznamená to, že je stejně bezpečné jako superb se stejným hodnocením.

Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách EuroNCAP.

Reklama

Výběr článků

Načítám