Podle agentury AFP opatření tradičně odsoudili výrobci automobilů jako nadměrně přísná a ekologičtí aktivisté zase jako příliš mírná. Komise odhadla, že ročně motoristé ušetří na snížení emisí i díky nižší spotřebě pohonných hmot kolem 30 miliard eur (760 miliard Kč).

"Jsou přínosná pro všechny a v dobrém poměru cena-výkon. Budou stimulovat inovaci a konkurenceschopnost v automobilovém průmyslu a díky tomu podpoří tvorbu dalších pracovních míst," obhajovala opatření členka Evropské komise pověřená otázkami klimatu Connie Hedegaardová.

Podle šéfa Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) Ivana Hodače jsou tyto cíle nejpřísnější na světě a v Evropě zvýší výrobní náklady. Podle Greenpeace komise naopak podlehla tlaku automobilové lobby a měla stanovit limit pro rok 2020 na 80 gramů a pro rok 2025 na 60 gramů CO2 na ujetý kilometr.

Limity, které musí ještě odsouhlasit Evropský parlament a jednotlivé členské státy EU, se týkají i dodávek. Ty mají v roce 2020 produkovat při jízdě maximálně 147 gramů oxidu uhličitého na kilometr.

Emise oxidu uhličitého z nových automobilů loni v EU klesly v průměru o tři procenta, uvedla v červnu Evropská agentura pro životní prostředí (EEA). Byl tak splněn limit 135,7 gramu CO2 na kilometr.