Prodej BMW se v květnu zvýšil o 6,4 procenta na 156 957 vozů. Z toho prodej samotné značky BMW stoupl o 6,6 procenta na 129 150 vozů a značky Mini o 5,5 procenta na 27 527 vozů. Za pět měsíců automobilka zvýšila prodej o 9,1 procenta na téměř 728 000 vozů.

Prodej v Asii vzrostl o 25,7 procenta a v samotné Číně o 31,5 procenta. V USA prodej stoupl o 7,1 procenta. V Evropě, která má na celkovém prodeji BMW téměř poloviční podíl, se však prodej snížil o 1,7 procenta.

BMW 640d Gran Coupé

BMW 640d Gran Coupé

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Prodej Audi, které je stejně jako česká Škoda Auto součástí skupiny Volkswagen, se v květnu zvýšil o 13,7 procenta na 128 900 vozů. Za pět měsíců stoupl o 12,1 procenta na 600 200 vozů. Audi dodalo, že prodej v Číně v květnu stoupl o 44,2 procenta a v Severní Americe o 10,3 procenta. V Evropě se prodej zvýšil o 3,8 procenta a v Německu o osm procent.

Audi sesadilo loni Mercedes-Benz z pozice druhého největšího výrobce luxusních aut na světě podle počtu prodaných vozů. Za BMW však v prodeji stále zaostává, i když už se automobilce podařilo předstihnout BMW v ziskovosti. Cílem Audi je do roku 2020 zdvojnásobit dodávky na trh na zhruba dva milióny vozů.