Loni podle LeasePlanu zloději ukradli 0,67 procenta firemních fordů a 0,5 procenta škodovek. "Statistiky ukazují, že největší zájem mají zloději o modely vozidel, které jsou už delší dobu na trhu. Důvodem krádeže je totiž obvykle pořízení náhradních dílů, kdy je odcizený vůz co nejrychleji rozebrán a díly z něj pak putují do neautorizovaných servisů. Trvale rostoucí nárůst počtu krádeží proto zaznamenáváme u vozů Škoda, v roce 2011 pak došlo také k výraznějšímu nárůstu u značky Ford. Tradičně nejméně se kradou japonská auta," uvedl specialista LeasePlanu Michal Prokopec.

Na krádežích se podle zkušeností leasingové společnosti podílejí organizované skupiny zlodějů, které často v určitém místě během jediné noci odcizí více vozidel konkrétního modelu. Podle Prokopce je jakékoliv zabezpečení vozu lepší než žádné, motoristé by ale měli kombinovat více systémů. Riziko krádeže může snížit i výběr vhodného místa k parkování.