Hlavní obsah

Octavii Combi 4x4 koupíte jen do konce měsíce, pak zmizí z ceníku

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Mladoboleslavská automobilka přestane od konce května nabízet Octavii s pohonem všech čtyř kol. Z nabídky zmizely verze 1,8 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI s označením 4x4. Týká se to i verze Scout. Modelů Yeti a Superb se toto opatření nedotkne.

Článek

Škoda od konce května začne nabízet všechny své modelové varianty v provedení pro rok 2013. Změny jsou to pouze kosmetické, jejich seznam najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Škoda se však zapomněla zmínit o jedné “úpravě”, která zákazníky příliš nepotěší. Jde o to, že z nabídky pro Octavii (kromě verze Scout) zmizela možnost pořídit si pohon všech čtyř kol.

Dosud se to týkalo výhradně verze Combi s motory 1,8 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Zákazníci uvedené motorizace s pohonem 4x4 koupí pouze do konce května, v novém ceníku již tato možnost není. Objednat nepůjde ani Octavia Scout.

"V souvislosti s přípravou výroby nové generace modelu Octavia již nejsou k dispozici veškeré výrobní kapacity. Vzhledem k trvající úspěšnosti modelu Octavia tak došlo v některých případech k prodloužení dodacích lhůt a tím k souvisejícímu omezení nabídky modelové palety až do výběhu modelové řady," uvedl na dotaz Novinek Jozef Baláž z tiskového oddělení automobilky.

Foto: Repro maž, Novinky

V oficiálním ceníku verze 4x4 figuruje. Pokud si však otevřete ceník platný od 28. 5. 2012, už zde verze s pohonem obou náprav není.

Haldex IV. generace

Elektrohydraulicky řízená lamelová spojka Haldex je uložena u zadní nápravy ve společné skříni s rozvodovkou a diferenciálem. Za dobrých trakčních podmínek, jako například na suché silnici, se 96 % točivého momentu motoru přenáší na přední kola.

V závislosti na konkrétní situaci může elektronicky řízená spojka Haldex přenést až 90 % výkonu na zadní nápravu. Elektronická uzávěrka diferenciálu zase zabrání prokluzování jednoho z kol s nižší trakcí na přední nebo zadní nápravě.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám