Hlavní obsah

Malosériový Kaipan má kvůli přísnějším předpisům nový motor

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tuzemský malosériový výrobce sportovních vozů Kaipan uvedl na trh nový model. Kaipan 16 má kvůli přísnějším emisním předpisům nahradit současný model Kaipan 15. Vedle modernějšího motoru má i novou karoserii a podvozek.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kaipan 15

Článek

Předchozí model nesplňoval emisní normu euro 5. Kaipan nový vůz vyvíjel dva roky a jen do technických zkoušek investoval kolem dvou miliónů korun. Vůz, stejně jako jeho předchůdce, používá motor a další díly ze Škody Fabia, například přední světla. Místo benzinového čtyřválce 1,4 jej ale nově pohání přeplňovaný agregát o objemu 1,2 litru. Pozměněnou karosérii opět navrhl designér Jan Hrbek.

Zatímco Kaipan 15 firma nabízela jako stavebnici na přestavbu z ojeté Fabie, Kaipan 16 chce stavět z nových dílů, které bude odebírat přímo z mladoboleslavské automobilky. Tomu bude odpovídat i cena, která startuje na 499 000 korun.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kaipan 15

S dvoumístným roadsterem bez pevné střechy se chce Kaipan prosadit v Německu a na dalších trzích západní Evropy. Pro Česko počítá nadále s výrobou Kaipanu 14, což je stavebnice roadsteru na přestavbu ze Škody Favorit. Roční produkce by se měla i nadále pohybovat kolem 40 vozů.

Kaipan zkouší elektrický pohon i vodík

Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Těch dosud pod označením Kaipan 47 a Kaipan 57 vyrobil kolem 170 kusů. Právě kvůli emisním limitům je další osud těchto replik nejistý. Celkem továrna dosud prodala 340 aut, z toho 15 exemplářů Kaipanu 15.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kaipan 15

Firma již třetím rokem testuje také prototyp elektromobilu, s jeho prodejem však v nejbližší době nepočítá. Nejnovějším směrem vývoje je kombinace elektrického a vodíkového pohonu, kde by primární elektrický motor dostával elektrickou energii z vodíkových článků.

Kaipan je spolu s další značkou Gordon jediným malosériovým výrobcem aut v Česku. Gordon se specializuje na luxusní klasické sportovní vozy z 30. let minulého století.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kaipan 15

Reklama

Související témata:

Související články

Nový český automobil Kaipan 14 představen

Třetí největší výrobce osobních automobilů Michal Hradský a jeho firma Kaipan jsou zase o kousek dál. Představil svůj druhý model, který vzhledově je mnohem...

VIDEO: Kaipan 15: nový český roadster

Na první pohled se Kaipan 15 od předchozí "čtrnáctky" vzhledově skoro neliší. Změny ovšem nastaly pod kapotou - novinkou je převodovka a motor z Fabie, stejně...

Výběr článků

Načítám