Hlavní obsah

Golf Cabrio přijíždí s cenovkou půl miliónu korun do Česka

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volkswagen začal po devíti letech opět prodávat Golf Cabriolet, nyní samozřejmě v nové generaci. Během národní prezentace jsme novinku, která se prodává od půl miliónu korun, vyzkoušeli na českých silnicích. Dojmy z otevřené verze byly možná až překvapivě pozitivní.

Článek

Golf je v nižší střední třídě klasika, řazená z hlediska praktičnosti i jízdních vlastností k tomu nejlepšímu. Někomu možná bude vadit chladný vzhled, který má velmi daleko třeba k italské produkci, objektivně ale Golfu není moc co vytknout. Navíc, Golf je s cenovkou 500 000 korun výrazně levnější než Eos – v podstatě stejné auto s pevnou skládací střechou. Golf má stylovější plátěnou. Po stisknutí tlačítka se za devět vteřin stáhne.

Golf Cabriolet s celkovou délkou 4,25 metru, šířkou 1,78 metru a výškou 1,42 metru (s nataženou střechou) vychází pochopitelně s třídvéřového hatchbacku. Několik rozdílů tu ale je: nižší střecha a více skloněný rám předního okna.

Také interiér je z Golfu

Interiér je rovněž převzat z Golfu. Ergonomie ovládání je tudíž velmi dobrá a řidič s ní nebude mít problémy už od první jízdy. Kabina sice působí možná usedle, zpracování i výběr materiálů ovšem ostudu neudělají. Také jízdní vlastnosti lze pochválit – torzní tuhost, což je u kabrioletu důležité, působí „bytelně“ a i na rozbitých silničkách nedaleko Velkých Popovic. Auto má komfortní naladění podvozku, nehraje si na „sportovnost“, což je jedině dobře. Nevšimnout si nelze ani ticha, Golf Cabrio má příjemné utlumení motoru, pneumatik i karoserie.

Zavazadlový prostor nabídne solidních 250 litrů (stejný objem je i při stažené střeše). Zadní sedačky jdou navíc sklopit, což je u kabrioletů poměrně nezvyklé. Vzadu samozřejmě není místo nazbyt pro kolena, obzvláště pokud vepředu sedí vyšší cestující.

Všechny otevřené Golfy jsou sériově vybaveny čelními a bočními airbagy, kolenním airbagem pro řidiče a stabilizačním systémem ESP. A chybějící ochranný oblouk za předními sedadly? Jeho funkci plní dva ochranné oblouky (ukryté za zadními sedadly), jež se v případě převrácení okamžitě vysunou.

Základní cena modelu při uvedení na trh v České republice byla stanovena na 499 900 Kč (Golf Cabriolet 1.2 TSI s výkonem 77 kW / 105 k). S motorem 1,4 TSDi stojí Golf Cabrio 606 700 korun, 1,6 TDI je za 566 300 korun. Bezmála ostudou jsou však standardní ocelová kola (pneumatiky mají rozměr 205/55 R16), u stylového kabrioletu, kterým Golf chce být a je, musí být podle nás standardem litá kola. Naštěstí se za základní „šestnáctky“ platí snesitelných 14 100 korun (pneu 205/55 R16); pokud si připlatíte, můžete mít až osmnáctipalcová kola.

Přehled všech variant motorů
• 1.2 TSI – 77 kW / 105 k (6stupňová převodovka)
• 1.4 TSI – 90 kW / 122 k (6stupňová převodovka / na přání 7stupňová převodovka DSG)
• 1.4 TSI – 118 kW / 160 k (6stupňová převodovka / na přání 7stupňová převodovka DSG)
• 2.0 TSI – 155 kW / 210 k (6stupňová převodovka DSG)
• 1.6 TDI – 77 kW / 105 k (5stupňová převodovka)
2.0 TDI – 103 kW / 140 k (6stupňová převodovka / na přání 6stupňová převodovka DSG)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám