Proto taky motorka, u které není ani udána maximální rychlost (takové údaje není třeba, protože maxima na silnici prostě dosáhnout nelze), váží 270 kilogramů.

Jen pro zajímavost: na brzdě motor dosáhl výkon 240 koňských sil (téměř 180 kW). Při přepočtu na hmotnost je to až strašná energie. Druhé tak silné monstrum, ani dvoukolové ani dvoustopé, na silnicích této planety k vidění není.

Šestiválec Midalu byl obdivován v pátek odpoledne v místě svého zrodu v Ústí nad Orlicí.

Šestiválec Midalu byl obdivován v pátek odpoledne v místě svého zrodu v Ústí nad Orlicí.

FOTO: Zdeněk Seiner, Právo

Svůj klukovský sen si tak splnil Miroslav Felgr, majitel malé orlickoústecké továrny. Na jeho naplnění začal pracovat v roce 2002, v roce 2007 byl hotov motor, 2009 byl vyroben rám. Rok 2010 byl rokem úprav, dolaďování detailů a testování.

V letošním roce se stroj, který má zatím obchodně nelákající jméno FGR Midalu, postupně objevuje na různých prestižních výstavách. V příštím roce by mělo být vyrobeno šest kusů motocyklů se silou raketoplánu.

Šestiválec Midalu byl obdivován v pátek odpoledne v místě svého zrodu v Ústí nad Orlicí.

Šestiválec Midalu byl obdivován v pátek odpoledne v místě svého zrodu v Ústí nad Orlicí.

FOTO: Zdeněk Seiner, Právo

„Snad jsme dokázali, že u nás pořád platí to pravidlo o zlatých českých ručičkách a v Čechách je možné úplně všechno. Naše společnost je klasickou rodinnou firmou, kterou vedu já se svými syny Lubošem a Michalem, máme kolem třiceti zaměstnanců a snažíme se naplňovat svou vizi, která zdaleka není jen o motocyklech,“ řekl při premiéře stroje šedesátiletý Felgr. Drtivá většina součástek je vyrobena v Česku, konstruktéři motoru a rámu jsou také Češi.

Aktuální nabídku nových i ojetých motorek najdete na Smoto.cz.