Do Ženevy přiveze Volvo prototyp, ale zároveň se dušuje, že jde o téměř hotovou sériovou verzi. Ta by se měla začít prodávat příští rok. Hybridní Volvo V60 umožňuje jízdu v ryze elektrickém režimu na vzdálenost až 50 kilometrů. Co je ale důležité, kombinovaná, výrobcem naměřená spotřeba dosahuje výborných 1,9 litru nafty na sto ujetých kilometrů.

Elektromotor pohání zadní kola

Přední kola pohání pětiválcový turbodiesel D5 se zdvihovým objemem 2,4 litru, který disponuje výkonem 215 k a maximální hodnotou točivého momentu 440 Nm. Tento motor používá Volvo v mnoha svých současných modelech. Zadní náprava bude u hybridní verze vybavena systémem elektrického pohonu ERAD (Electric Rear Axle Drive). Ten je tvořen elektromotorem (výkon 70 koní), který bude napájen energií z lithium-iontových baterií s kapacitou 12 kWh.

Hybridní V60 bude vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou. Úsporný automobil v poslední době představil i Volkswagen, jeho model má ale mnohem blíže ke konceptu než k sériovému vozu. [celá zpráva]