Na německém okruhu se proháněla testovací verze nového WRX STI v modelovém provedení 2011 v karosářské variantě sedan. Ta měla premiéru 1. dubna na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Cílem bylo zajet na severní smyčce Nürburgringu nejlepší čas modelu WRX STI.

O pohon se stará 2,5litrový, turbodmychadlem přeplňovaný boxer s výkonem 305 koní. Převodovka má šest stupňů a je pochopitelně manuální. Nechybí ani mezinápravový diferenciál DCCD. Pochopitelně má nové WRX STI stálý pohon všech kol.

Testování Subaru Impreza WRX STI na Nürburgringu (2010)

Testování Subaru Impreza WRX STI na Nürburgringu (2010)

FOTO: Subaru

Hlavní vylepšení vozu se dotkla podvozku, zejména pak systému zavěšení kol. Testovací vůz byl vybaven i několika prvky ze speciálních silničních verzí R205 a Spec C určených pro japonský trh.

Projektu se od samotného počátku v Japonsku účastnil i čtyřnásobný světový šampion WRC Tommi Mäkinen, který odřídil i závěrečnou „rychlostní zkoušku“ v Německu.

Nový testovací vůz WRX STI dosáhl času 7.55.00 a byl tak o čtyři vteřiny rychlejší než předchozí verze (test proběhl v roce 2004). Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený s vozem Subaru na Nürburgringu od zahájení vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.

Testování Subaru Impreza WRX STI na Nürburgringu (2010)

Testování Subaru Impreza WRX STI na Nürburgringu (2010)

FOTO: Subaru

Testy "ostrých" Subaru Impreza na Novinkách (včetně videa)
Impreza WRX STI
Impreza WRX