Šestadvacetiletý Igor Chack se svým posledním dílem hlásí k nejstaršímu výrobci motorek v Rusku - Izhevsk Motorcycles. Do útrob konceptu Izh-1 navrhl dva agregáty: spalovací dvouválec do V o objemu 849 ccm, z poloviny vyrobený z lehkého, tepelně odolného plastu a 60 kW elektromotor. Ten by měl být v náboji zadního kola.

Oba agregáty pracují ve vzájemné symbióze - jde tedy o plně hybridní motocykl, který zvládne i pohyb výhradně na elektřinu. Tu dodají Lithium-sulfátové baterie. Šestistupňová převodovka nabídne jezdci i automatický režim. Výkon stroje se má pohybovat kolem 140 koní, spotřeba do tří litrů na sto kilometrů.

Izh-1 - studie hybridního motocyklu

Izh-1 - studie hybridního motocyklu

FOTO: Igor Chack

Futuristickými tvary ani pohonem ještě autor svou kreativitu nevyčerpal. Pro Izh-1 navrhl speciální radarový systém nočního vidění, magnetické-rekuperační brzdy nebo dvojici airbagů. Několik režimů nastavení, propojení s telefony, navigacemi i internetem je v tomto případě „samozřejmostí“.

Případného výrobce, cenu, ale ani váhu stroje - baterie nejsou nejlehčí - autor studie neuvádí. Ví se jen, že podle něj bude i u motorek časem stoupat váha – tak jako je tomu u aut. V roce 2020, kdy Igor Chack očekává výrobu tohoto, nebo podobného stroje, už prý budou díky emisním a bezpečnostním limitům hybridní (těžké) motorky běžné.

Izh-1 - studie má dva airbagy

Izh-1 - studie má dva airbagy

FOTO: Igor Chack

Připomeňme, že na hybridních strojích pracují také velcí hráči v branži – Yamaha nebo Honda. Aktuálně se sice zdá, že navrch mají výhradně elektrické stroje, ovšem pokud se nepodaří nějaký průlom v rychlosti dobíjení článků, na delší trasy bude nadále lépe sloužit motorka se spalovacím, případně právě kombinovaným agregátem.