Phaeton už nemá leskle černou masku chladiče, ale jiné řešení s ozdobnými prvky z lesklého a matného chromu, nově tvarovanými bi-xenonovými světlomety s adaptivními funkcemi svícení do zatáček a odbočovacích světel. Drobné retuše jsou i na předním nárazníku. Celkově se ale vzhled vlajkové lodi Vokswagenu příliš nezměnil.

Nové jsou multifunkční volanty, přední sedadla lze seřizovat v 18 směrech, klimatizace je čtyřzónová. Místo sériově dodávané třímístné zadní lavice si mohou zákazníci na přání zvolit dvě elektricky nastavitelná samostatná sedadla.


VW Phaeton (2010)

FOTO: VW

Phaeton dostal nový asistenční systém pro trvale zapnuté dálkové světlomety Dynamic Light Assist, jež registruje auta jedoucí v protisměru a podle toho přepíná světla z dálkových na potkávací a zpět.

Vůz má také navigační systém, který může alternativně integrovat do zobrazovaných map data stažená z internetového portálu Google. Nový Phaeton dokáže také pomocí příplatkové přední kamery číst dopravní značky, které pak ukazuje řidiči na multifunkčním displeji v přístrojovém panelu a na dotykovém displeji ve středové konzole. Pro zajímavost: systém umí jako jediný rozpoznávat a zobrazovat značky zákazu předjíždění.

VW Phaeton (2010)

VW Phaeton (2010)

FOTO: VW

V nabídce jsou i asistenční systémy ACC (adaptivní tempomat udržující bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla), Front Assist (systém sleduje okolí vozidla, vyhodnocuje riziko nehody a případně připravuje brzdovou soustavu na řešení kritické situace), Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící zezadu ve vedlejších jízdních pruzích) a kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.

VW Phaeton - interiér

VW Phaeton - interiér

FOTO: VW

Phaeton je k dispozici se dvěma rozvory (celková délka vozu 5,06 m a 5,18 m), ve čtyřmístném nebo pětimístném provedení a se čtyřmi motory, z nichž jeden je vznětový a tři zážehové. Motory se šesti, osmi nebo dvanácti válci se prakticky nezměnily a pokrývají rozpětí výkonů od 176 kW (240 k) do 331 kW (450 k).

V Evropě je nejžádanější motor V6 TDI s přímým vstřikováním common rail, který dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a Phaetonu umožňuje jízdu rychlostí až 237 km/h se zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,6 s při průměrné spotřebě paliva 8,5 l/100 km.

Ze zážehových motorů jsou na výběr jednotky V6 FSI (206 kW/280 k), V8 (246 kW/335 k) a V12 (331 kW/450 k).

Nový Phaeton bude na českém trhu k dispozici od září tohoto roku. Cena nebyla prozatím stanovena.

Inovovaný Volkswagen Phaeton s novým motorem V6 TDI

Volkswagen Phaeton předchozí generace

FOTO: Volkswagen,

VW Phaeton (2010)

VW Phaeton (2010)

FOTO: VW