Hlavní obsah

Phaeton, nejdražší Volkswagen, se dočkal faceliftu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volkswagen představil omlazenou verzi svého nejdražšího modelu, Phaetonu. Ten je na silnicích vidět jenom sporadicky, své německé konkurenty - Mercedes-Benz třídy S či BMW řady 7 porazit nedokázal.

Článek

Phaeton už nemá leskle černou masku chladiče, ale jiné řešení s ozdobnými prvky z lesklého a matného chromu, nově tvarovanými bi-xenonovými světlomety s adaptivními funkcemi svícení do zatáček a odbočovacích světel. Drobné retuše jsou i na předním nárazníku. Celkově se ale vzhled vlajkové lodi Vokswagenu příliš nezměnil.

Nové jsou multifunkční volanty, přední sedadla lze seřizovat v 18 směrech, klimatizace je čtyřzónová. Místo sériově dodávané třímístné zadní lavice si mohou zákazníci na přání zvolit dvě elektricky nastavitelná samostatná sedadla.

Phaeton dostal nový asistenční systém pro trvale zapnuté dálkové světlomety Dynamic Light Assist, jež registruje auta jedoucí v protisměru a podle toho přepíná světla z dálkových na potkávací a zpět.

Vůz má také navigační systém, který může alternativně integrovat do zobrazovaných map data stažená z internetového portálu Google. Nový Phaeton dokáže také pomocí příplatkové přední kamery číst dopravní značky, které pak ukazuje řidiči na multifunkčním displeji v přístrojovém panelu a na dotykovém displeji ve středové konzole. Pro zajímavost: systém umí jako jediný rozpoznávat a zobrazovat značky zákazu předjíždění.

V nabídce jsou i asistenční systémy ACC (adaptivní tempomat udržující bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla), Front Assist (systém sleduje okolí vozidla, vyhodnocuje riziko nehody a případně připravuje brzdovou soustavu na řešení kritické situace), Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící zezadu ve vedlejších jízdních pruzích) a kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.

Phaeton je k dispozici se dvěma rozvory (celková délka vozu 5,06 m a 5,18 m), ve čtyřmístném nebo pětimístném provedení a se čtyřmi motory, z nichž jeden je vznětový a tři zážehové. Motory se šesti, osmi nebo dvanácti válci se prakticky nezměnily a pokrývají rozpětí výkonů od 176 kW (240 k) do 331 kW (450 k).

V Evropě je nejžádanější motor V6 TDI s přímým vstřikováním common rail, který dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a Phaetonu umožňuje jízdu rychlostí až 237 km/h se zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,6 s při průměrné spotřebě paliva 8,5 l/100 km.

Ze zážehových motorů jsou na výběr jednotky V6 FSI (206 kW/280 k), V8 (246 kW/335 k) a V12 (331 kW/450 k).

Nový Phaeton bude na českém trhu k dispozici od září tohoto roku. Cena nebyla prozatím stanovena.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám