Nová bezpečnostní technologie vychází ze stávajícího systému EyeSight a nově zahrnuje upravený systém pro kontrolu automatického brzdění. Vylepšení doznalo údajně i samotné ovládání systému. Technologie je dostupná v Japonsku, kdy dorazí do Evropy není v tuto chvíli jisté.

EyeSight, představený v květnu 2008, využívá dvojici kamer k detekci chodců a cyklistů v silničním provozu – řidič je tak uvidí dříve. Technologie new EyeSight je vybavena pokročilejší funkcí nouzového brzdění před kolizí („Pre-Collision Braking Control“). Pokud se vůz přiblíží na krátkou vzdálenost od automobilu jedoucího vpředu, systém akusticky varuje řidiče. Pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel nižší než 30 km/h a řidič sám nezačne brzdit, systém automaticky vůz zpomalí nebo zastaví, aby nedošlo ke střetu nebo aby náraz byl v co nejmenší rychlosti.

Vylepšen byl i adaptivní tempomat, ten si nyní lépe poradí s jízdou v kolonách. Je schopen sám zastavit vůz v případě, že automobil jedoucí vpředu začne neočekávaně zpomalovat nebo zastavovat.

Podobné systémy mají k dispozici i ostatní výrobci, například koncern Volkswagen nebo Volvo. Obvykle se nasazují v nejdražších modelech.