Hlavní obsah

Škodu Yeti si lidé spíše jen prohlížejí, neprodává se

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sportovně-užitková Škoda Yeti, kterou mladoboleslavská automobilka nabízí od poloviny července, se zatím moc neprodává. Podle prodejců si lidé auto zatím stále spíše jen prohlížejí a chtějí se v něm svézt. Objednávky však často váznou. Zlepšit by se to mělo s příchodem verze s benzínovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 77 kilowattů, která se začne prodávat až v říjnu za 359 800 korun.

Foto: maž, Novinky

Škoda Yeti

Článek

Objednávky na Yetiho prodejci přijímají už více než dva měsíce. Základní verze čtyřkolky s dvoulitrovým motorem TDI vyjde na 459 800 korun.

"Stav prodeje Yetiho mohu zhodnotit naprosto jasně - zájem je velký, auto se ale neprodává," shrnul situaci Jaroslav Pavliš z brněnské prodejny Automédia. Podle něj není auto zrovna levné a lidé se s ním chtějí nejprve seznámit. "Zvlášť, když je to pro Škodovku zcela nový segment na trhu," podotkl. Prodejna tak poskytuje dost předváděcích jízd, zákazníci si chtějí auto prohlédnout.

"Většina lidí je s ním spokojená. My děláme jízdy v ideálním terénu, kde zákazníci vidí, jak ta čtyřkolka pracuje a co dokáže. Většinou jsou z něj nadšení, ale s koupí váhají," řekl Pavliš. Podle něj se situace změní, až firma uvolní do prodeje Yetiho s benzínovým motorem o objemu 1,2 litru. "Tam ta cena bude už poměrně příznivá, mám tu na tohle auto spoustu zájemců," dodal Pavliš.

Lidé se o nový vůz škodovky hodně zajímají

Podobně hovoří i další prodejci. Například v Laureta Auto v Mladé Boleslavi je již na nejlevnější verzi Yetiho vytvořen pořadník. "Prodej se rozbíhá pomalu, ale ta slabší verze by ho měla nastartovat. Každopádně lidi to auto nenechává chladné. Chodí sem dost zájemců," řekl prodejce Josef Schubert. Většina je podle něj s autem spokojená, někteří však mají i drobné výhrady. "V první řadě je to vyšší cena, někomu se také zdá menší zavazadlový prostor," dodal Schubert.

Na nízké objednávky Yetiho si stěžuje také Luděk Toušek z plzeňské prodejny Auto-Štádler. "Lidé to zatím nekupují. Zřejmě je to tím, že se všude mluví o krizi a tak mají často strach investovat do auta. Máme momentálně problém prodat i fabie," řekl.

Ani v Ústí nad Labem se zatím škodovácká novinka příliš neprodává. "Ten zájem je všeobecně menší, než tomu bylo u jiných modelů. Je to dané situací na trhu," řekl prodejce z autosalonu Auton. Také podle něj se zájem zvýší v říjnu, se zavedením nejlevnější verze na trh.

Vyjádření přímo mladoboleslavské Škody Auto k prodejům se Novinkám nepodařilo sehnat. Jeden z mluvčích je na dovolené a v podniku nebyl nikdo kompetentní, kdo by se zájem o vůz okomentoval.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám