Subaru Impreza WRX STI nikdy neohromovalo svým vzhledem. Šlo v první řadě o civilní derivát rallye auta, jenž vynikal ve dvou věcech. Za prvé měl špičkový stálý pohon obou náprav a za druhé přeplňovaný benzínový motor dával výkon kolem 300 koní – a to už stačí na pořádnou zábavu za volantem (a pořádné problémy pro nezkušené a příliš sebevědomé řidiče).

V poslední evoluci navíc Subaru přišlo o přízeň konzervativních fanoušků značky – místo klasického sedanu s obrovitým křídlem přišlo s hatchbackem s bílými zadními světly jako z nějakého laciného tuningového obchodu. Skvělé jízdní vlastnosti naštěstí i přes měkčí podvozek zůstaly zachovány.

Člověk s přezdívkou Glid vypustil na internet svoji vlastní studii, kompletně vytvořenou na počítači. Výsledek je fantastický, Impreza působí trochu jako rallye auto šmrncnuté italskými supersporty z osmdesátých let. Studie má místo čtyř dveří pouze dvě a dostala obrovská kola. Názor na design vozu si nicméně udělejte sami.

Test poslední Imprezy WRX STI si můžete přečíst zde.

Subaru Impreza WRX STI

 

Subaru Impreza WRX STI

FOTO: Subaru 

Subaru Impreza WRX STI Hatch Concept Study

Subaru Impreza WRX STI Hatch Concept Study

FOTO: Grid

Subaru Impreza WRX STI Hatch Concept Study

Studie má jeden pár dveří.

FOTO: Grid

Subaru Impreza WRX STI Hatch Concept Study

Koncovky výfuku jsou místo čtyř dvě a nastěhovaly se na střed.

FOTO: Grid

Subaru Impreza WRX STI - sériová verze

Motor:2457 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:221 kW (300 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:407 Nm při 4000 ot./min.
0 - 100 km/h:5,2 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Kombinovaná spotřeba:10,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1580 kg
Poháněná náprava:4x4