Design nového Audi A4 allroad quattro vychází z modelu A4 Avant. Mezi dominantní prvky patří šedá maska chladiče (Audi tomu říká Singleframe), kterou zdobí svislé chromované lišty. Jiné jsou také rozměrné vstupy vzduchu a výrazný nárazník.

Vozy vybavené technologií Xenon plus mají navíc světlomety pro denní svícení a zadní svítilny z diod LED. A4 allroad poznáte také podle toho, že má vpředu i vzadu kryty spodní části vozu z oceli; standardem jsou sedmnáctipalcová kola.

Audi A4 allroad quattro:. Audi A4 allroad quattro vychází z modelu A4, je však bohatě "oplastované". Foto: Audi

Audi A4 allroad quattro je dlouhé 4,72 m, široké 1,84 m a vysoké 1,50 m. Rozvor měří 2,81 m. Oproti Audi A4 Avant se zvětšila světlá výška na 180 mm u nezatíženého vozidla. Rozchod kol 1583 mm vpředu a 1574 mm vzadu je přibližně o dva centimetry větší než u A4 Avant.

Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání interiéru objem
490 litrů. Sklopením dělených opěradel zadních sedadel vzroste na 1430 litrů.

Audi A4 allroad quattro se bude zpočátku dodávat se třemi motory. Benzínové motory zastupuje čtyřválec 2.0 TFSI, s výkonem 155 kW (211 k). Audi s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahuje největší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě 8,1 l/100 km.

Audi A4 allroad quattro:. Vnitřek vozu je stejný jako u běžné Audi A4.

Příznivci nafty mají na výběr ze dvou turbodieselů. Základní 2.0 TDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí výkon 125 kW (170 k) a spotřebu s 6,4 l/100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,9 s a největší rychlost činí 213 km/h.

Vrcholem řady je vidlicový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 176 kW (240 k) a maximem točivého momentu 500 Nm, které je k dispozici od 1500 do 3000 otáček. Tento motor se dodává výhradně se sedmistupňovou převodovkou S tronic. Přestože si průměrně řekne o 7,1 l/100 km, umí sprint na "sto" za 6,4 s a rozjede se až na 236 km/h.

Audi A4 allroad quattro:. Audi A4 allroad quattro se začne prodávat začátkem léta.

Audi A4 allroad quattro sériově vybaveno pohonem všech kol quattro. Mechanický mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 %, ale za nepříznivých podmínek může přední náprava přenášet až 65 % točivého momentu a zadní náprava až 85 % točivého momentu.

Prodej bude zahájen začátkem léta. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.