Organizace Euro NCAP zatím přesné informace o nové metodice nárazových testů nesdělila; učiní tak nejdéle koncem roku. Od února 2009 se začne hodnotit podle nových kritérií.

Výsledky testů jsou marketingově velmi cenné a pokud hodnocení dopadne dobře, automobilky se získanými hvězdičkami rády chlubí.

Euro NCAP se chce zaměřit na ochrany chodce při střetu s automobilem. Kladné body budou automobily nově získávat i za standardní přítomnost elektronické kontroly stability (ESP) nebo aktivních opěrek, které snižují poranění krční páteře, pokud do vás někdo narazí zezadu.

Honda CR-V měla příliš tvrdou přístrojovou desku.:. Ve vozidlech při crash testu sedí speciální figuríny - dummies.foto: Euro NCAP

Hodnocení bude zahrnovat čtyři kategorie: ochrana dospělých ve voze, ochrana dětí ve voze, ochrana chodců a aktivní bezpečnost. Ta bude zohledňovat i výbavu vozidla elektronickými pomocníky typu ABS nebo ESP.