EK chce od roku 2012 povinné používání pneumatik s nízkým valivým odporem. Ty mohou snižovat spotřebu a díky nižším emisím pomoci v boji proti oteplování. Snižují i hlučnost. Tyto pneumatiky šetří palivo tím, že snižují odpor při pohybu pneumatiky, který vzniká zejména deformací kola, pneumatiky nebo vozovky.

Kromě toho chce EK také prosadit, aby nákladní vozy a další těžké automobily byly od roku 2013 vybaveny vyspělými systémy nouzového brzdění (AEBS) a systémy varování při vybočení z jízdního pruhu (LDW).

Scania P230 4X2:. Mnohé z elektronických pomocníků by se měly objevit v nákladních automobilech.foto: Scania

Návrh budou muset ještě schválit Rada EU zastupující členské státy a Evropský parlament. V dubnu europoslanci z výboru pro dopravu uvedli, že pro širší rozšíření "inteligentních" technologií jako ESP mezi spotřebitele je třeba, aby byly levnější a měly větší reklamu. Nyní si je podle nich spousta lidí nemůže dovolit.

Systémy ESP by se podle návrhu komise zaváděly od roku 2012 tak, aby jimi byly do roku 2014 vybaveny všechny nové automobily.