Na stáncích se ale především opakuje jedno slovo stále dokola - ekologie. Všechny automobilky se snaží představit tolik ekologických vozů, kolik to jen jde. Někdo se chlubí alternativními palivy, jako například vodíková Honda Clarity FCX, ale drtivá většina se snaží ekologicky myslet v rámci hybridních pohonů (spojení spalovacího a elektromotoru) nebo ekologickými turbodiesely.

K posledně jmenovaným patří například i představená Škoda Superb. Ta s úpravami na aerodynamice, s pneumatikami s nízkým valivým odporem a motorem 1.9 TDI nabízí spotřebu a především emise CO2 na hladině 136 g/km.

V nabídce bude i ekologická řada GreenLineV nabídce bude i ekologická řada GreenLinefoto: Novinky/Jan Čech

Nejvíce je zde však k vidění hybridů, jenž se staly patrně nejjednodušší cestou výrobců ke snížení emisí. Náhle se jimi chlubí BMW (X5 a X6), koncepty představily také Chrysler, Honda, Toyota...

Dalším společným faktorem pro mnoho novinek je zvětšování velikosti. Tento trend je patrný u všech tříd. Stačí se podívat na nový Ford Fiesta, automobil s ambicemi prodeje na všech kontinentech, nárůsty centimetrů u velmi povedené Hondy Accord, nového kombi Citroën C5 Tourer nebo u nového kombi řady Audi A4.

Kombi nového Citroënu C5, jenž bude mít v sedanu zanedlouho premiéru i v ČR.Kombi nového Citroënu C5, jenž bude mít v sedanu zanedlouho premiéru i v ČR.foto: Novinky/Jan Čech

Ano, i zde je velký trend v nabídce co největšího zavazadelníku. Honda třeba představila Accord nejdříve v kombi a poté teprve přidala sedan. Objevují se však i další zástupci kombi, kteří však mohou i do terénu.

Tyto vozy označené jako SUV (Sport Utility Vehicles) se rozrůstají exponenciální řadou. Toyota například představila již třetí terénní model s názvem Urban Cruiser. Své slovo v tomto trhu řekne i Renault s novým vozem Koleos, takže i poslední francouzská značka se odhodlala na tento trh. Mezi SUV se bude také jistě velmi dobře pohybovat i Volvo XC60 nebo nová generace Subaru Forester. Ta zanedlouho dostane i nově vyvinutý turbodieselový motor typu Boxer. Jedná se o vůbec první vznětový agregát této konstrukce a vůbec první vznětový motor u značky Subaru.

Toyota Urban Cruiser je novou řadu vozu typu SUV.Toyota Urban Cruiser je novou řadu vozu typu SUV.foto: Novinky/Jan Čech

Ještě několik novinek stojí za zmínku. Především však musíme informovat o tom, že na evropské trhy, a to včetně českého, se dostane nová značka Infiniti. Ta byla původně určena pouze pro Japonsko a USA, ale plány byly minulý rok přehodnoceny. Infiniti nabídne v Evropě hned několik luxusních modelů, které by měly být konkurenty třeba BMW, Mercedes-Benz nebo Lexus. V nabídce bude sedan, kupé i komfortní SUV.

Sportovní model VW Scirocco navazuje na slavného předchůdce.:. Sportovní model VW Scirocco navazuje na slavného předchůdce.foto: Novinky/Jan Čech

Ženevský autosalon je však plný i sportovních vozů. Potvrzena byla například výroba modelu Peugeot 308 RC-Z (a sedmimístné kombi tohoto vozu zde má také premiéru), na evropské trhy se dostane i supervýkonný Nissan GT-R, Mitsubishi nabídne model Lancer i ve verzi hatchback, Honda plánuje nástupce modelu CRX (zde pod názvem konceptu CR-Z).

Volkswagen naplnil svůj stánek hned dvojicí pěkných sportovních vozů. Menší a levnější z nich je malý hatchback se slavným jménem Volkswagen Scirocco, velký supersport Audi R8 pak dostal neuvěřitelný turbodiesleový agregát V12 TDI s výkonem 368 kW.

Audi R8 V12 TDI je v obležení pro svůj výjimečný motor.Audi R8 V12 TDI je v obležení nejen pro svůj výjimečný motor.foto: Novinky/Jan Čech