Model Impreza WRX STI se stal synonymem pro radost z jízdy s vozidlem, které má pohon na všechna kola. Tohle auto léta prezentovalo své schopnosti na závodních tratích všech světových rallye. V nové generaci se však Subaru nechalo téměř přemlouvat k uvedení tohoto sportovního modelu. Značka totiž chtěla, aby vůz byl stejně tak dobrý, jako byly všechny minulé verze.

Impreza WRX STI byla poprvé představena v roce 1994 jako „STI Verze“ Imprezy. Byla to zesílená modifikace, vyvinutá společností Subaru Technica International (STI), dceřinou společností FHI specializovanou na aktivity v motorsportu. V dalších letech FHI stále více participovala na vývoji konceptu WRX STI, během této doby byl výkon vozu neustále vylepšován a model se stal také více dostupným. Nakonec byl model plně zařazen do výrobního programu Subaru jako sportovní verze a představen na evropském trhu v roce 2001 jako „Impreza WRX STI“ na základech druhé generace Imprezy.

Subaru Impreza WRX STI:. Subaru Impreza WRX STI

 

Impreza jako pětidveřový hatchback

Styl pětidvéřové karoserie hatchback byl použit pro nízký moment setrvačnosti vozu k své svislé ose. To znamená, že auto by mělo být mnohem lépe ovladatelné.

Chování podvozku bylo zdokonaleno díky Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC3). Systém zavěšení na zadní nápravě používá nové zavěšení Double Wishbone.

Subaru Impreza WRX STI:. Subaru Impreza WRX STI

A samozřejmě, že tu nesmí chybět ani tolik známý a osvědčený pohon všech kol Symmetrical All-Wheel Drive. Ten má nyní multi-módový systém Driver’s Control Centre Differential (DCCD). Ten může být ovládán buď řidičem nebo elektronicky. Pracuje ve třech režimech: Auto, Auto+ s uzavřenými diferenciály nebo Auto- (diferenciály otevřené).

Pohon všech kol s označením Symmetrical All-Wheel Drive.:. Pohon všech kol s označením Symmetrical All-Wheel Drive.

Vpředu je spirálový diferenciál Helical, vzadu klasický Torsen s omezenou svorností. Ve voze je i systémVDC (Vehicle Dynamics Control), který monitoruje a vylepšuje stabilitu vozidla. Disponuje třemi režimy – Normal (ABS, EBD, TCS jsou aktivovány), Tractic (TCS a stabilizace pracují omezeně, pouze při plném výkonu motoru) a OFF (zapnut je pouze systém ABS).

A co je pod kapotou? Přece tradiční motor s protiběžnými písty o objemu válců 2,5 l. Výkon motoru je 221 kW při 6000 ot./min a točivý moment 407 N.m vrcholí ve 4000 ot./min. Automobil zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 s a maximální rychlost je 250 km/h. Spotřeba paliva by se měla pohybovat na úrovni (město/mimo město/kombinace) 13,8/8,2/10,3 l/100 km.