To, že britská značka kupé připravuje, jsme věděli už dávno. Potvrdila to a dvojicí nezřetelných fotografií podtrhla v říjnu minulého roku. Nyní je však závoj odhalen zcela a autosalon ve švýcarské Ženevě bude poprvé hostit tento vůz. Jeho skutečná výroba však začne pravděpodobně až v polovině roku.

Dvoudveřové kupé je už od pohledu velmi podobné limuzíně, ale jedná se o zcela nový model. Tak kupříkladu podvozek je o dost jiný. Rozvor se zkrátil o 250 mm, tlumiče jsou nastaveny poněkud sportovněji, řízení má větší zpětnou vazbu a i hliníkové závěsy kol jsou upraveny.

Rolls-Royce Phantom Coupé:. Rolls-Royce Phantom Coupéfoto: Novinky/Rolls-Royce

Karoserie je sice extrémně těžká (2,6 tuny), ale nemá žádné problémy s dynamikou. Za tradiční mohutnou čelní maskou s Flying Lady na vrcholu se opět usadil vidlicový dvanáctiválec 6,75 l s výkonem 338 kW a točivým momentem 720 N.m Díky němu pak i tak těžký vůz zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,6 s.

Rolls-Royce Phantom Coupé:. Tradiční motor Rolls-Royce - vidlicový šestiválec 6,75 l.foto: Novinky/Rolls-Royce

Toho se dosahuje i díky speciálně přednastavené převodovce. Ta řadí sice komfortně, ale rychleji a sportovněji. Kdo by se obával nějaké nedotáčivosti či naopak přetáčivosti tohoto megakusu hliníku, ten se splete. Vůz totiž má rozložení 49:51. Automobil zapůsobí na ostatní také tím, že dveře se otevírají proti směru jízdy. Mohou si to dovolit, vždyť karoserie je extrémně tuhá, a to i díky speciální konstrukci A-sloupku.

Zajímavý je také pohled do zavazadelníku. Ten má objem 395 l. Vstupuje se do něj dvoudílným zadním víkem. To spodní se dá sklopit tak, že vznikne malé sedátko.

Rolls-Royce Phantom Coupé:. Rolls-Royce Phantom Coupéfoto: Novinky/Rolls-Royce

Luxus je ve voze opět zajištěn tím nejlepším, co je na světě možné do vozu instalovat. Najdeme zde špičkový audiosystém, čtyřzónovou klimatizaci, nejkvalitnější kůži na sedadlech, přístrojová deska a výplně dveří nesou pravé kořenové dřevo... V příplatkové výbavě pak je třeba strop imitující nebeskou oblohu, parkovací kamery nejen pro záď, ale všechny rohy apod.