Článek
Nenechte se však zmást jeho označením. Sice je svými hranatými tvary podobný velkému bratru GL (přečtěte si test vozu Mercedes-Benz GL 320 CDI), ale technicky se od něj liší tak, že už to snad ani víc nejde.
Základ vozu Vision GLK Freeside je totiž v řadě C s pohonem všech kol 4Matic. Z toho vychází už všechny jeho hlavní vlastnosti. Automobil by měl být vhodný spíše na silnici a do terénu se pustí jen tam, kde nehrozí žádné velké problémy.
:. Mercedes-Benz GLK
Vůz dlouhý 4,52 m dostane pod přední kapotu jistě více motorů, ale zatím byl prezentován jediný. Ten však má co nabídnout. Jedná se totiž o zcela nový čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,2 l. Ten pracuje se čtvrtou generací systému common-rail a také s dvoustupňovým přeplňováním. Výkon vystoupá na 125 kW.
Ovšem hlavní výhoda tohoto motoru má být v jeho spotřebě a ekologii. Agregát sám o sobě má prý nízkou spotřebu, ale navíc se k němu dá připojit systém vstřikování močoviny do výfuku Bluetec. Jeho mechanika byla upravena tak, aby byl možný nasadit do jakéhokoliv turbodieselu.
Pokud se podíváme na redukci oxidů dusíku, pak zjistíme, že díky tomuto spojení je tento jedovatý plyn redukován o 80 %. To by znamenalo, že se GLK by mohlo splnit i emisní limity v tomto ohledu na úrovni Euro 6.
:. Interiér vozu Mercedes-Benz GLK
Vůz dostane do výbavy všechny vymoženosti, které nabízí i ostatní modelové řady. Za zmínku stojí systém Pre-Safe, který hlídá nebezpečí před vozidla a v případě možnosti srážky upraví sedadla a volant do správné polohy a spustí samočinně plný výkon brzd. Také zde však najdeme třízónovou klimatizaci, inteligentní přední světla ILS, zábavní centrum pro zadní sedadla s dvojicí obrazovek a další zajímavé věci, které si nechá Mercedes slušně zaplatit.