Automobil bude oficiálně představen na autosalonu v Ženevě, který se koná v březnu příštího roku. I nová generace by měla mít přednosti současného modelu, tedy opravdu velkorysá nabídka vnitřního prostoru a pohodlí.

V základu s čtrnáctistovkou

Podle prvních neoficiálních informací bude automobil ani ne sedanem, ani ne liftbackem, ale novou patentovanou konstrukcí, která tyto dva druhy otevírání pátých dveří spojí. Po motorické stránce bude Superb vycházet z nabídky koncernu VW. Základním kamenem se stane zážehová čtrnáctistovka s přeplňováním, ovšem je zatím tajemstvím, jaký výkon bude mít. Zatím se totiž 1.4 TSI vyrábí s výkony 90, 103 a 125 kW.

Fanoušci přeplňovaných motorů mohou jásat, protože se pod kapotu dostane i vychvalovaný 1.8 TSI. Samozřejmě bude Škoda Superb používat i dnes známý 2.0 FSI.

Z turbodieselových motorů jmenujme 1.9 TDI a 2.0 TDI. Větší čtyřválec se však už patrně představí s technikou common-rail a skončí u něj konečně éra vstřikování čerpadlo-tryska.

Fotografie Škody Superb po digitálních úpravách. Omluvte prosím zhoršenou kvalitu snímku.:. Fotografie Škody Superb po digitálních úpravách zřetelněji odhaluje design nového Superbu. foto: Novinky/Škoda

Některé informace navíc ještě odhalují, že vůz dostane i vrcholný zážehový šestiválec o objemu 3,6 l, který je dnes ve Volkswagenu Touareg. S ním by měl do Škody Superb přibýt i pohon všech kol, pravděpodobně klasickým systémem Haldex, ovšem již čtvrté generace.

Bude i kombi

Automobil dostane do příplatkové výbavy nový systém bi-xenonových světlometů, které se nejen natáčí do zatáček, ale také mění tvar světelného kužele v závislosti na rychlosti jízdy. Také se prý později objeví i systém samočinného parkování, který dnes můžeme najít například v ceníku Volkswagenu Touran.

Tyto informace jsou však ničím v porovnání s tím, že sám bývalý šéf Škody Auto Detlef Wittig potvrdil časopisu Svět motorů, že se budeme moci těšit i na karosářskou variantu kombi.

Obdivovaný i pomlouvaný Superb

Škoda Superb byla představena v roce 2001 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Klasický čtyřdveřový sedan vzbudil jak pozitivní, tak i negativní ohlasy. Především mu byla vytýkána nenápadnost a malé inovace. Design vozu skutečně nebyl nijak výrazný, ale podle představitelů automobilky to byl účel, protože zákazníci v tomto segmentu nežádají výstřednost.

Ovšem velké pochvaly se vůz dočkal na adresu své prostornosti. Téměř bratr Volkswagenu Passat svého sourozence co do prostornosti porážel. Především na zadních sedadlech vytvořili konstruktéři tolik místa, co se nabízí jen ve vozech ještě o třídu výš.

První svezení s automobilem však odhalilo další nedostatek vozu. Velká a mohutná karoserie se silně kroutila a nepomohlo ani to, že opěradla zadních sedadel se nedala sklopit a vytvářela příčku, která měla kroucení zabránit. Tento neduh se paradoxně odstranil až s inovací vozu, kdy byl vytvořen průchod ze zavazadelníku.