Hlavní obsah

Ferrari FXX Evoluzione pro nejnaditější peněženky

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je zvláštní, kolik dokáže vylákat jedna automobilka na nejbohatších lidech světa peněz, pokud se jedná o jeden jediný automobil. Stačí připravit malou úpravu, podpořit jí jménem Michael Schumacher a hned je pár miliónů v kapse.

Článek

Ferrari FXX není žádným obyčejným vozem. Speciální série tohoto supervozu byla vlastně nehotová. Zákazníci v závodnických oblecích se účastnili pořádaných vzájemných závodů a testovacích jízd na několika okruzích světa a svěřovali své poznatky technikům. Ti připravovali úpravy, které by vozu daly další doping.

A výsledek je ve jménu Evoluzione. Prý se do testování zapojil i Michael Schumacher (vždyť také jeden z vozů vlastní) a především jeho zkušenosti dokázaly z vozu udělat ještě lepší kousek.

Tak co Michael a další dvacítka jezdců odhalili? Třeba slabý motor. Prý se jim nezdá, jak se nepřeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,2 l chová na trati. Podvozek prý snese i větší výkon. Třeba takových 632 kW nmísto původních 588 kW. V motoru prý došlo k vylepšení uvložení klikového hřídele, nové jsou písty a ojnice a... Kdo ví. Ferrari si podrobnosti nechává pro sebe.

Také převodovka zrychlila a nyní dokáže z jednoho stupně na druhý přeskočit za 60 ms, což je zlepšení o "minimálních" 20 ms.

Další úpravy byly provedeny na voze v rámci optimalizace jízdních vlastností. Především aerodynamika dostala pořádně zabrat a dnes auto vypadá už jako speciál na Le Mans. Nové zadní partie lépe odvádí vzduch a  přitom zvyšují přítlak na zadní nápravu.- Přední část pak se víc upravila podle vzoru Formule 1.

Změněné bylo také obtékání vzduchu podvozku, kde se zvětšil středový difuzor.

Několika změnami prošly i nápravy. Byly upraveny charakteristiky pružení a nové jsou i brzdy. Ty původní sice byly chloubou Ferrari, ale byly spíš pro efekt než efektivitu. Jejich účinnost se totiž po zahřátí silně snižovala. Takže brzdové třmeny nyní pracují s novým obložením.

A cena za tohle vývojové minimum? Těžko říct. Majitelé si sice svých padesát miliónů korun už zaplatili, ale na další výdaje jistě hledět nebudou.

Reklama

Související témata:

Související články

Testovacím pilotem Ferrari za 1,5 miliónu eur

Italská automobilka se vzpínajícím se koněm na kapotách svých vozů se rozhodla dát příležitost několika vyvoleným, kteří mají dostatečně tučné konto stát...

Výběr článků

Načítám