Hlavní obsah

Testovacím pilotem Ferrari za 1,5 miliónu eur

Novinky, Andrej Poliak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

MARANELLO

Italská automobilka se vzpínajícím se koněm na kapotách svých vozů se rozhodla dát příležitost několika vyvoleným, kteří mají dostatečně tučné konto stát se součástí unikátního projektu Ferrari FXX a zažít pocit testovacího jezdce. Neopakovatelné zážitky si zhruba dvacet účastníků koupí každý za 1,5 mil. eur, tedy v přepočtu asi za 45 miliónů korun. A pozor - cena je uvedena bez daně.

Článek

Za tuto částku si pocit jízdy v tomto voze může užívat nejen řidič, ale také spolujezdec. Ferrari FXX je na to připraveno. Propracovaný telemetrický systém umožňuje sledovat až 39 různých parametrů vozu v reálném čase. Výsledná data poté poslouží technikům Ferrari v jejich další práci.

Stroj Ferrari FXX není homologován pro běžný provoz na silnicích, a tak se s ním budou moci seznámit jen zákazníci, kteří se stanou součástí projektu. Automobilka počítá s tím, že vůz v následujících dvou letech představí i na několika akcích na závodních okruzích. Stejnou příležitost budou mít i zákazníci, kteří se svým "červeným šperkem" budou chtít pochlubit. Lektory, kteří budou předávat zákazníkům své cenné zkušenosti, budou piloti formule 1 Michael Schumacher, Rubens Barrichello a testovací jezdci automobilky.

A s jakou technikou budou mít klienti tu čest se potkat? Pod kapotou Ferrari FXX je dvanáctiválec do V o objemu 6262 ccm. Disponuje výkonem 800 koní při 8500 otáčkách za minutu. Převodovka byla vyvinuta na základě poznatků technologií použitých v závodních monopostech formule 1, a tak nikoho jistě nepřekvapí, že změnu rychlostního stupně zvládne za méně než 100 ms.

Speciální kurz samozřejmostí

Takové síle musí odpovídat i aerodynamika vozu. Automobilka uvádí, že použila několik novinek, čím docílila až o 40 procent většího přítlaku než kdy dříve. FXX je vybaven spoilerem, jehož nastavení není problém přizpůsobit specifickým vlastnostem daného okruhu. Devatenáctipalcová kola obuli experti Bridgestonu. Technici firmy Brembo pro změnu vytvořili speciální systém chlazení brzd, které jsou u FXX, jak podotýká automobilka, extra velké.

Součástí balíčku Ferrari FXX je i speciální kurz, ve kterém se zákazníci naučí tuto "zbraň" ovládat. Probíhat bude opět pod dohledem profesionálních testovacích jezdců automobilky na okruhu Fiorano, kde Ferrari testuje své monoposty. Každý ze zhruba 20 vozů FXX, z nichž první má být připraven k dodání na konci letošního roku, bude samozřejmě ušit každému zákazníkovi na míru.

Reklama

Související témata:

Související články

Krasavci brněnského Autosalonu: Bedouin a Enzo

Trhákem a největším lákadlem letošního mezinárodního Autosalonu v Brně bude bezpochyby supersporťák Ferrari Enzo a Rinspeed Bedouin. Tyto a jiné šperky mezi...

Skicy nového Ferrari 2+2

Ferrari, automobilka jejímuž výrobnímu programu dominují dvoumístné sportovní vozy, v pondělí představila první skicy nového vozu. Tradičně poutavý design,...

Fioravanti veze do Ženevy další lahůdku

Italské designerské studio Fioravanti, jehož zakladatel Leonardo Fioravanti úzce spolupracoval s Pininfarinou na několika vozech Ferrari, přiveze do Ženevy...

Výběr článků

Načítám